اشتباهات رایج هنگام سشوار کشیدن

ما زمانی که با مو‌های سشوار کشیده شده از آرایشگاه بیرون می‌آییم، احساس خوبی داریم، اما هر زمان که خودمان می‌خواهیم این کار را در خانه انجام دهید، با هزار مشکل مواجه می‌شویم و در نهایت هم نتیجه خوبی نمی‎گیریم. اما چرا؟ اگر می‌خواهید با اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می‌شویم آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
کد خبر: ۲۸۹۷
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷

برترین‌ها: ما زمانی که با مو‌های شسوار کشیده شده از آرایشگاه بیرون می‌آییم، احساس خوبی داریم، اما هر زمان که خودمان می‌خواهیم این کار را در خانه انجام دهید، با هزار مشکل مواجه می‌شویم و در نهایت هم نتیجه خوبی نمی‎گیریم. اما چرا؟ اگر می‌خواهید با اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می‌شویم آشنا شوید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

موهایتان را تنها با باد گرم خشک می‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

تقریبا تمام سشوار‌ها به غیر از باد گرم، مجهز به باد خنک هم هستند که شما می‌توانید گاهی از آن استفاده کنید. اما چه زمانی بهتر است که از باد خنک به جای باد گرم استفاده کنید؟ زمانی که شما می‌خواهید به موهایتان مدل خاصی دهید، مثلا آن‌ها را فر نگه دارید، باد خنک انتخاب مناسب‌تری است، از این جهت که رطوبت مو‌های شما را دیرتر تبخیر می‌کند که می‌تواند فرم مو‌های شما را در مدت زمان بیشتری ثابت نگه دارد.


مسیر سشوار کشیدن را اشتباه انتخاب می‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

این که شما موهایتان را از چه سمتی سشوار بکشید نیز اهمیت زیادی دارد. بهتر است که شما سشوار کشیدن را از ریشه آغاز کنید و به سمت انتهای موهایتان بروید. در غیر این صورت کوتیکول‌های موی شده باز شده و منجر به وز شدن موهایتان می‌شود. اما اگر سشوار را از ریشه مو به سمت انتهای آن بکشید، در واقع با جهت کوتیکول‌های مو حرکت کرده و موهایتان صاف و شفاف‌تر به نظر خواهد رسید.


سشوار را درست در دستانتان نگه نمی‌دارید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

اگر راست دست هستید، به احتمال زیاد هنگام سشوار کشیدن، سشوار را با دست راستتان می‌گیرید یا برعکس، اما این کار اشتباه است. در واقع شما باید با دستی که روی آن تسلط دارید کار سخت‌تر را که حالت دادن به موهایتان است، انجام دهید؛ بنابراین اگر راست دست هستید، سشوار را در دست چپتان بگیرید تا با قدرت بیشتری به کمک برس موهایتان را خشک و به آن حالت دهید.


سشوار را نزدیک سرتان نگه می‌دارید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

اگر عادت دارید که سشوار را نزدیک به سرتان نگه دارید، باید بدانید که با این کار نه تنها به موهایتان بلکه به پوست سرتان نیز آسیب می‌رسانید. فاصله مناسب میان سشوار و سرتان باید ۳۰.۵ باشد. برای این کار نیازی به متر یا خط‌کش ندارید، همین که دستتان را تا جای ممکن از سرتان دور کنید، یعنی فاصله مناسب را رعایت کرده‌اید.


موهایتان را تقسیم‎بندی نمی‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

اگر شما موهایتان را تقسیم‎بندی نکنید، نه تنها کارتان بیشتر طول می‌کشد، بلکه نتیجه خوبی نیز خواهید گرفت؛ بنابراین این بار قبل شروع کار، موهایتان را به ۴ تا ۵ بخش تقسیم کنید و هر کدام از آن‌ها را به طور جداگانه با کلیپس ببندید. سپس از جلوی موهاتیان سشوار کشیدن را آغاز کنید و به سمت پشت بروید.


موهایتان را مدت زمان زیادی در حوله می‌پیچید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

موهایتان را بیشتر از ۳۰ دقیقه در حوله نپیچانید، به خصوص اگر که حوله شما از جنس نخ است. این جنس پارچه به دلیل اصطکاکی که ایجاد می‌کند، مو‌های شما را در معرض آسیب بیشتری در طول سشوار کشیدن قرار می‌دهد. از این رو بهتر است که ابتدا به دنبال حوله از جنس میکرو فیبر باشید، سپس سعی کنید که موهایتان را بیشتر از ۱۰ دقیقه داخل حوله نگه ندارید. اگر مو‌های شما ضخیم و پرپشت است، زمانی که ۵۰درصد از موهایتان خشک شد، آن را سشوار بکشید، اما اگر مو‌هایی نازک و کم‌پشت دارید، پس از این که ۸۰ درصد از موهایتان خشک شد، این کار را آغاز کنید، در غیر این صورت موهایتان آسیب خواهد دید.


از کرم‌های مو استفاده نمی‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

این مورد برای افرادی که زیاد موهایشان را سشوار می‌کشند، مناسب است. اگر شما هفته‌ای یک یا دو بار موهایتان را سشوار می‌کشید، حتما باید از کرم‌های محافظت مو استفاده کنید تا از آسیب‌هایی حاصل از باد گرم سشوار، جلوگیری شود. شما باید این کرم‌های را بعد از حمام به موهایتان بزنید. اگر مو‌های خشکی دارید، بهتر است از محصولاتی که حاوی الکل می‌باشند، استفاده نکنید. اگر هم موهایتان نرمال یا چرب است، دور مواد روغنی را خط بکشید.


از دهانه متمرکز کننده موجود در جعبه استفاده نمی‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

اگر به جعبه سشوارتان نگاهی بیاندازید می‌بینید دهانه‌ای در آن افتاده که شما هیچگاه از آن استفاده نکردید. این دهانه باد گرم را متمرکز می‌کند به طوری که دیگر جریان هوا بر روی تمامی قسمت‌ها پخش نمی‌شود. در هنگام سشوار کردن، مطمئن شوید که نوک دهانه با شانه و در جهت بالا و رو به بیرون حرکت می‌کند تا حجم مو‌ها در ریشه افزایش یابد. همچنین جهت نرمی بیشتر موها، آن را در طول مو‌ها و به سمت داخل حرکت دهید.

انواع سشوارهای ساده و حرفه‌ای را می‌توانید به صورت آنلاین تهیه کنید:

اشتباهات رایج هنگام سشوار کشیدن


از برس مناسب استفاده نمی‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

برای داشتن مو‌های سشوار شده زیبا، باید از شانه مناسب استفاده کنید. شانه‌های فلزی، از این رو که خیلی سریع داغ می‌شوند و ممکن است به مو‌ها آسیب برسانند، بهتر است که تنها در شرایط خاص استفاده شوند. اما اگر به دنبال شانه‌ای برای مصرف روزانه‌تان هستید، باید از شانه‌هایی با دانه‌های درشت و غیرفلزی استفاده کنید، زیرا این دانه‌های درشت در بین مو‌ها قرار می‌گیرند، اما به دلیل جنس عایقی که دارند، گرمای چندانی را جذب نمی‌کنند و بنابراین مانع خشک شدن بیش از حد و شکستن مو می‌شوند.


شسوار را تمیز نمی‌کنید

اشتباهاتی که هنگام سشوار کشیدن مرتکب می شویم

آیا تا به حال به فکر تمیز کردن سشوارتان افتاده‎اید؟ از آنجا که گرد و غبار و کثیفی روی سشوار می‌نشیند، نه تنها طول عمر خود سشوار را کم می‌کند، بلکه به مو‌های شما نیز آسیب می‌رساند. در واقع گرد و غبار شدت باد سشوار را کم می‌کند و در نتیجه دمای موتور آن را بالا می‌برد؛ بنابراین واجب است که هر چند وقت یک بار، سشوار را تمیز کنید. اگر هفته‌ای ۱ بار از سشوار استفاده می‌کنید، آن را ماهی ۱ بار تمیز کنید، اما اگر مصرفتان بیشتر از این مقئدار است، هر ۲ هفته 1 بار این کار را انجام دهید.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰