روزنامه نگاری که برای تعطیلی رسانه اش اشک می ریخت

مهدی شادمانی: فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم

مهدی شادمانی، خبرنگار ورزشی که سابقه فعالیت در نشریاتی چون همشهری جوان، دنیای ورزش و جهان فوتبال را داشت پس از چند سال مبارزه با بیماری جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۲۹۲۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

مهدی شادمانی: فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم

مهدی شادمانی: فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم


این خبرنگار سابقه فعالیت در نشریاتی همچون همشهری جوان، دنیای ورزش و جهان فوتبال را داشت.

شادمانی که به صورت مستمر از تجربه بیماری خود و امیدواری‌اش به بهبودی با مخاطبان در توییتر سخن می‌گفت، در آخرین توییتی که ۱۵ روز پیش منتشر کرد، نوشت: «‏اینجا بال D بیمارستان بقیه‌اللهه. روزی حدودا شیش بار کد ۹۹ اعلام می‌شه ینی شیش نفر تا مرگ می‌رن و برمی‌گردن یا نمی‌تونن برگردن. پسر ۳۴ ساله از جلوت رد می‌شه ۵ دقیقه بعد کد می‌خوره و ... . تازه این فقط یک از ۴ بال یه بیمارستان تو تهرانه. ‏تا روزی۳ بار نشنوی کد ۹۹ هشت‌دال متوجه نمی‌شی مرگ چقدر نزدیکه. ینی فکرشو بکن تو اتاق کناری یا روبه‌رویی، یه نفر جون می‌ده و یکی دیگه نجات پیدا می‌کنه. ‏آقا به پیر به پیغمبر زندگی جز به خنده و خوشی‌اش ارزش نداره. بخندی و بخندونی. مرگو که دیدی اون موقع می‌فهمی و دیره. بیشتر بخندون، بیشتر بخند، خوش باش و سعی کن تو خوشی بقیه سهیم شی. بهترین حس و داشته آدم همینه. نصیحت نمی‌کنم، تجربه‌ام رو می‌گم. #خدایاشکرت».

مهدی شادمانی: فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم


در طول مدت بیماری، چهره‌ها و مسئولان زیادی به عیادت او رفتند.

مصاحبه شادمانی با خبر آنلاین

شادمانی، روزنامه‌نگاری قدیمی است که سال‌ها در عرصه ورزش فعالیت کرده اما ۲ سال است که به بیماری سرطان سارکوم مبتلا شده است.

این روزنامه‌نگار که سابقه همکاری با رسانه‌هایی همچون همشهری جوان، عصر ایران و برنامه ۹۰ را داشته است، دراین گفتگو درخصوص مبارزه‌اش برای غلبه بر این بیماری و اراده قوی او برای جنگ با سرطان صحبت کرد.

شادمانی با روایت زندگی خود و تلاشش برای مبارزه با بیماری گفت: «من خیلی ترس دارم. ترس دلدادگی و از دست دادن! تنها عشقی که می‌توانی آن را از دست ندهی، عشق به خداست. لذا من عشق زمینی را قبول ندارم. هرچند بیشترین کسی که از تمام وجود او را دوست دارم، همسرم است.»

او درباره پیشنهاد حسین هدایتی برای تامین تمام هزینه‌های درمانش در روزهای نخست بیماری گفت: «این پیام با واسطه‌هایی در روزهای نخست بیماری‌ام به من رسید، اما نقل آن را در این زمان درست نمی‌دانم.»

شادمانی درباره چگونگی اطلاعش از بیماری سرطان گفت: «به شکل عجیبی من متوجه شدم. دنبال علت درد مهره‌های کمرم بودم که دکتر در پاسخ گفت آخی سرطان داری! این همسر و بچه‌ات هستند؟! از ترس درد بیماران سرطانی هیچ وقت حاضر نبودم با بیماران سرطانی مواجه شوم تا در هیچ قسمت از دردشان شریک نشوم. به من گفتند با ۳ سال شیمی درمانی خوب می‌شوی و باید تحمل کنی. اما ماجرا از یک سال قبل عوض شد.»

این روزنامه‌نگار ادامه داد: «وخامت اوضاع از نوع سرطان من نشات می‌گرفت که بسیار سریع بود. یک‌سال قبل پزشکی به من گفت تومور در پای تو است و باید پایت را قطع کنی. من در ابتدا مقاومتی نکردم و گفتم خدایا اگر تقدیر این است، من این کار را می‌کنم. اما این برای تو کاری ندارد که مشکلی را که حلش بدست علم شدنی نیست، تو حل کنی.»

او ادامه داد: «حقیقتی وجود دارد که همه ما درباره خدا حرف میزنیم، اما باور این که این کار را خدا دارد انجام می‌دهد به این سادگی نیست. من رسیدم به جایی که قلبا حس کردم هیچ دری هیچ راهی ندارم جز راه خدا. و امیدوارم دیگرانی که مرا می‌بینند در خوشی‌شان این دَر را پیدا کنند؛ نه در تنهایی‌شان! من فکر می‌کنم سرطان گرفتم تا خدا را ببینم، خداکند تا سالمید خدا را ببینید.»

اما همزمان با پخش زنده برنامه و صحبت‌های مهدی شادمانی، با دعوت آستان قدس‌رضوی، وی به عنوان خادم‌الرضا (ع) پذیرفته و پس از پایان این برنامه، این دعوت‌نامه به وی اهدا شد.

«اختیاریه» برنامه‌ای گفت‌وگو محور است که شب‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۲ به طور زنده از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. سید مرتضی فاطمی تهیه کننده و مجری این برنامه و فواد صفاریان‌پور کارگردان این برنامه تلویزیونی است.

تصاویر مرحوم مهدی شادمانی 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰