رهبر کره شمالی دستور تخریب هتل‌های ساخت کره جنوبی را صادر کرد

کد خبر: ۳۱۹۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تخریب تمام هتل‌ها و ساختمان‌هایی که توسط کره جنوبی در یک مرکز معروف توریستی ساخته شده بود را صادر کرد.

به گفته رسانه‌ حکومتی کره شمالی آقای کیم این مجموعه را که در کوهستان کومگنگ ساخته شده، مانند "سرپناهی موقت در یک منطقه مصیبت‌زده" توصیف کرده است.

این مرکز زمانی به عنوان نماد همکاری دو کره تلقی می‌شد. اما آقای کیم به دنبال بازدید از آن به نتیجه رسید که بهتر است به حضور سئول در آن پایان دهد.

شماری از کارشناسان عقیده دارند که این تصمیم به دنبال تبلیغات اخیر در کره شمالی مبنی بر نیاز به "اتکا به خود" برای موفقیت و دوام است.

An undated combination photo released by the official North Korean Central News Agency (KCNA) shows the Mount Kumgang tourist areaحق نشر عکسEPA
Image captionبازدید از مرکز تفریحی کره شمالی در سال ۱۹۹۸ شروع شد
Undated picture from North Korea's official Korean Central News Agency on 23 Oct 2019 shows leader Kim Jong-un inspecting the Mount Kumgang tourist areaحق نشر عکسAFP
Image captionخبرگزاری رسمی کره شمالی تعدادی عکس از بازدید رهبر این کشور منتشر کرد

مرکز کوهستانی کومگنگ در شرق کره شمالی است. شرکت‌های کره جنوبی این مرکز را در دهه ۱۹۹۰ و در یکی از زیباترین کوهستان‌های شبه‌‌جزیره کره ساختند.

صدها هزار گردشگر کره جنوبی با کنترل سفت و سخت اجازه بازدید از این مرکز را پیدا کردند، اما در سال ۲۰۰۸ پس از این که یک سرباز کره شمالی یک زن توریست جنوبی را به ضرب گلوله کشت، این فرآیند متوقف شد.

سال ۲۰۱۱ کره شمالی دارایی‌های همسایه جنوبی‌اش در این مرکز را مصادره و باقیمانده کارمندان این کشور را اخراج کرد.

روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد، آقای کیم از این مرکز بازدید کرده و ساختمان‌های آن را "مخروبه" و "یک آش شله‌قلمکار بدون هیچگونه هویت ملی" توصیف کرده است.

این خبرگزاری گفت: "او دستور از بین بردن تمام ساختمان‌های بد منظر جنوبی و ساخت بناهایی مدرن به شیوه خود ما را صادر کرد."

Undated picture from North Korea's official Korean Central News Agency on 23 Oct 2019 shows leader Kim Jong-un inspecting the Mount Kumgang tourist areaحق نشر عکسAFP
Image captionآقای کیم تاکید دارد که کره شمالی متکی به خود باشد

آقای کیم گفت که دیده شدن این ساختمان به عنوان نماد ارتباط شمال و جنوب گمراه کننده است و بجای آن، این مرکز باید به عنوان نماد استقلال کره شمالی تلقی شود.

آن طور که از کره شمالی گزارش شده، رهبر این کشور گفته است: "کوهستان کومگنگ بخشی از سرزمین ما است که به بهای خون بدست آمده است و حتی صخره و درخت آن هم مرتبط با اقتدار و افتخار ما است."

رسانه حکومتی کره شمالی همواره کیم جونگ اون را به عنوان رهبری مقتدر و الهام‌بخش تصویر می‌کند. حدود سه هفته پیش خبرگزاری کره شمالی تصویری از رهبر این کشور سوار بر اسبی سفید در کوه پکتو، بلندترین کوهستان شبه‌جزیره کره منتشر کرد.

This undated picture released by Korean Central News Agency on October 16, 2019 shows North Korean leader Kim Jong Un riding a white horse amongst the first snow at Mouth Paektu.حق نشر عکسAFP
Image captionکوه پکتو یکی از مکان‌های مقدس کره شمالی است

کره شمالی و جنوبی در حال حاضر روابط سردی با یکدیگر دارند. کره شمالی از مانورهای نظامی مشترک همسایه جنوبی‌اش با آمریکا عصبانی است و اوایل تابستان پیشنهاد ادامه گفتگو با این کشور را رد کرد.

دو کشور هنوز به طور رسمی در جنگ با یکدیگر به سر می‌برند. گرچه درگیری نظامی دو کشور در سال ۱۹۵۳ تمام شد اما هرگز توافق صلحی با هم امضا نکردند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰