استقلال 2 - پارس جنوبی جم 0؛ شادی پس از گل به سبک شجاعیان

کد خبر: ۳۱۹۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

به گزارش "ورزش سه"، برای سومین سال متوالی استقلالی ها در خانه موفق شدند پارس جنوبی جم را شکست دهند تا سومین برد متوالی خود را در لیگ برتر با استراماچونی جشن بگیرند. استقلال مدل استراماچونی حالا با ارائه فوتبالی قابل قبول و در غیاب ستاره های خود در حال نزدیک شدن به جمع مدعیان است و در این مسیر البته بازی های حساسی را پیش روی خود می بیند. آبی های تهرانی برابر پارس جنوبی مانند دیدارهای قبلی در خلق موقعیت و گلزنی موفق بودند و توانستند نزدیک به 15 هزار هوادار حاضر در ورزشگاه را راضی و البته امیدوار به ادامه لیگ راهی خانه کنند.


علی کریمی و مهدی قائدی در این دیدار در نیمه اول دو گل استقلال را به ثمر رساندند و در نیمه دوم موقعیت های پرشمار دو تیم تبدیل به گل نشد تا آبی های تهرانی در هفته هشتم، با کسب برد دو بر صفر و صعود یک پله ای در جدول بالاتر از نفت مسجد سلیمان در رده هفتم قرار گرفت و پارس جنوبی با 7 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند.
گزارش این مسابقه را در ادامه مطالعه کنید:


هفته هشتم لیگ برتر / ساعت:19
استادیوم: آزادی/ تعداد تماشاگر:20 هزار نفر
داور: سیدرضا مهدوی / کمک ها: امیررضا آشور ماهینی و احد سلطانی

 

ترکیب استقلال

 

سیدحسین حسینی، عارف غلامی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند (61- شیخ دیاباته)، مهدی قائدی (72- تبریزی) و سجاد آقایی (46- فرشید باقری)

 

سرمربی: آندره آ استراماچونی

 

ترکیب پارس جنوبی جم

 

فرناندو دخسوس، مهدی ترکمان، فریبرز گرامی، علی عبدالله زاده، محمود شفیعی، مگنو باتیستا، کاخابر کاکاشویلی(19 - ایمان با صفا (53- محمد نوری))، بابک حاتمی، پوریا آریا کیا، رضا خالقی فر و محمد ابراهیمی (72- حامد پاکدل)

 

سرمربی: فراز کمالوند

 

اخطار:

 

زکی پور (36)، تبریزی(90) از استقلال

گرامی(87)، عبدالله زاده(88) از پارس جنوبی جم

 

شرح گل:

 

1-0 (علی کریمی): ضربه علی کریمی در دقیقه 28 بازی از پشت محوطه جریمه با واکنش عجیب دخسوس وارد دروازه پارس جنوبی شد.

 

 

2-0 (استقلال): در دقیقه 45+2 بازی سانتر زیبای وریا غفوری با استوپ و ضربه خوب مهدی قائدی همراه شد و آبی ها به گل دوم رسیدند.

 

 

شرح بازی:

 

استقلال 10 دقیقه اول بازی با را تحت تاثیر دو حمله جسته و گریخته پارس جنوبی خوب شروع نکرد اما بعد از گذشت این دقایق آبی ها بر بازی مسلط شدند و با کارهای زیبای ترکیبی چند موقعیت را روی دروازه حریف سخت کوش خود خلق کردند. اما در دقیقه 28 بازی شوت علی کریمی از پشت محوطه جریمه در حالی که وسط دروازه بود با واکنش عجیب دخسوس وارد دروازه پارس شد تا آبی ها مثل بازی با سایپا بتوانند خیلی زود گل اول را وارد دروازه حریف کنند.
استقلال بعد از این گل یکی دو موقعیت خوب روی دروازه پارس ایجاد کرد اما آبی ها در 10 دقیقه پایانی نیمه اول به شکل عجیب به دفاع رفتند و روی 2 خروج اشتباه دو موقعیت خوب برای پارس جم ایجاد شد که این تیم نتوانست از آنها استفاده کند تا مهدی قائدی در دقیقه 47 روی یک ضربه دقیق دروازه پارس جنوبی جم را برای بار دوم باز کنند و آبی ها با روحیه خوب به رختکن بروند.

استقلال نیمه دوم را با تغییرات زودهنگام استراماچونی شروع کرد و سجاد آقایی و آرش رضاوند قبل از عبور از دقیقه 60 از ترکیب خارج شدند تا سرمربی استقلال در دقایق باقی مانده و در نیمه دوم به دنبال حفظ نتیجه و استفاده از ضد حملات باشد. در نیمه دوم مسابقه پارس جنوبی چند مرحله با ضربات ایستگاهی و استقلالی ها با ضد حمله برای گلزنی تلاش کردند اما هیچکدام از دو تیم برتری چشمگیری نسبت به حریف خود نداشتند.
بازیکنان پارس جنوبی در دقایق پایانی این مسابقه البته به گل رسیدند که داور این گل را مردود اعلام کرد و دقایقی بعد بود که تبریزی با یک ضربه زیبا جواب این موقعیت را داد که به تیرک برخورد کرد اما در نهایت این مسابقه که با نمایش خوب دو تیم همراه بود، با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید.


بهترین بازیکن:


مهدی قائدی در ادامه فصل موفق و درخشان خود با پیراهن استقلال برابر تیم استان خود نیز درخشید و توانست گل دوم استقلال را به ثمر برساند. قائدی در این دیدار با ترکیب و استراتژی مورد نظر استراماچونی مرد اول خط حمله این تیم بود و بارها با فرارهای خود خط دفاعی حریف را اذیت کرد.
قائدی در این دیدار البته این شانس را داشت تا گل های زده خود را افزایش دهد و حتی اگر با تجربه تر بود می توانست یک پاس گل در کارنامه داشته باشد اما با این حال در روزی که استقلال چهره های درخشان دیگری مانند علی کریمی و عارف غلامی داشت، قائدی توانست بهترین بازیکن استقلال باشد.

 

اتفاق ویژه:
استقلال حالا با خیالی آسوده روی نوار پیروزی گام بر می دارد و سومین برد متوالی خود را در شرایطی کسب کرد که ستاره های نامداری مانند روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و داریوش شجاعیان را در اختیار نداشت و البته فصل برای محسن کریمی نیز مدت های زیادی است که به پایان رسیده است. آبی های تهرانی با این حال توانستند برای سومین فصل متوالی در خانه پارس جنوبی را شکست دهند تا در هفته ای که سپاهان و تراکتورسازی امتیاز از دست دادند، فاصله با صدر را کاهش داده و 12 امتیازی شوند تا با بهترین روحیه برای دیدار حساس با تراکتورسازی آماده شوند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه5: شوت کاکاشویلی از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 7: پرتاب اوت بابک حاتمی می رفت توسط عارف غلامی به گل به خودی تبدیل شود اما توپ با اختلاف کم راهی کرنر شد.

دقیقه 14: ضربه ایستگاهی وریا غفوری با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه 16: پاس زبیای اسماعیلی در موقعیت تک به تک به قائدی رسید اما استوپ اشتباه این بازیکن باعث شد این موقعیت ایده آل از دست برود.

دقیقه 20: ضربه سر فریبرز گرامی با اختلاف کم به بیرون رفت تا این موقعیت ایده آل برای پارس جنوبی از دست برود.

دقیقه 33: فرشید اسماعیلی از سمت راست محوطه جریمه دفاع پارس را به هم ریخت اما ضربه اش به بیرون دروازه رفت.

دقیقه 40: ضربه کرنر ترکمان با خروج اشتباه حسینی همراه شد اما رضا خالقی فر در دو قدمی دروازه نتوانست توپ را وارد دروازه استقلال کند.

دقیقه 50: فرار عالی قائدی و دریبل چند بازیکن با پاس بد او همراه شد و توپ به فرشید اسماعیلی نرسید تا این بازیکن نتواند گل سوم را وارد دروازه پارس جم کند.

دقیقه 54: پاس عمقی زیبای فرشید باقری با دفع اشتباه توپ از سوی دخسوس همراه شد، توپ به مهدی قائدی برخورد کرد اما راهی به سمت دروازه نداشت.

دقیقه 57: سانتر به روی دروازه به شکلی عجیب با خروج حسینی همراه نشد تا محمد نوری در موقعیت ایده آل قرار بگیرد هرچند که هافبک با تجربه پارس نتوانست از این موقعیت ایده آل استفاده کند.

دقیقه 60: پاس زیبای با سر اسماعیلی با فرار خوب قائدی همراه شد اما ضربه این بازیکن با برخورد به دست دخسوس به کرنر رفت.

دقیقه 62: یک و دوی زیبای دیاباته و ریگی شیخ را در موقعیت ایده آل قرار داد اما ضربه او با تکل مدافع پارس جنوبی همراه شد و راهی به سمت دروازه نداشت.

دقیقه 69: فرار زیبا و پاس زیبای غلامی در شرایطی که دیاباته در موقعیت ایده آل قرار داشت با ضربه خودخواهانه قائدی همراه شد و توپ راهی به سمت دروازه نداشت.

دقیقه 70: دفع اشتباه توپ علی کریمی می رفت که وارد دروازه استقلال شود اما حسینی با واکنش مناسب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۸۲: فرار وریا غفوری از سمت راست و پاس کات بک او با ضربه عارف غلامی همراه شد اما تو با برخورد به مدافع پارس جم به کرنر رفت.

دقیقه ۸۷: ضربه ایستگاهی مرتضی تبریزی با اختلاف کم به بیرون دروازه رفت.

دقیقه ۹۰ : محمد نوری با یک ضربه دروازه استقلال را باز کرد اما داور در تصمیمی مشکوک این صحنه را آفساید اعلام کرد.

در دقیقه ۹۱: سانتر مرتضی تبریزی به پای مدافع پارس جم برخورد کرد و در ادامه توپ با برخورد به تیر دروازه راهی کرنر شد.

 


در حاشیه


*داریوش شجاعیان بازیکن مصدوم استقلال در ورزشگاه حضور دارد بازی هم تیمی های خود را تماشا می کند.
*هواداران استقلال پیش از شروع بازی برابر پارس جم بازهم علیه امیرحسین فتحی مدیرعامل تیم شان شعار دادند.

هواداران استقلال در دقیقه 22 بازی یاد منصور پورحیدری اسطوره خود را زنده نگه داشتند.

در دقیقه 23 هم داریوش شجاعیان بازیکنی که در بازی با سایپا رباط صلیبی اش پاره شده بود به شدت از سوی هواداران استقلال تشویق شد.بعد از تشویق هواداران استقلال داریوش شجاعیان که در استادیوم آزادی حضور دارد برای آنها دست تکان داد.

*بعد از گل هواداران به سبکی جالب کریمی را تشویق کردند به طوری که روبروی جایگاه نام علی و هواداران سمت جایگاه کریمی را فریاد زدند.

*مهدی قائدی بعد از تعویض به دلیل مصدومیت با برانکارد از زمین خارج شد هرچند که به نظر نمی رسد مشکلی داشته باشد.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰