مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می‌گذارد؟/ مقابله با سرطان تا کاهش وزن

یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش می دهد.
کد خبر: ۳۲۳۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰

مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می‌گذارد؟/ مقابله با سرطان تا کاهش وزن



زندگی امروز- زنجبیل از جمله چاشنی هایی است که یک چیز مفید و خاص را تقریبا به هر چیز خوردنی اضافه می‌کند. مزه تند و شیرینی که در زمان مصرف می تواند احساس خوبی را به شما منتقل کند. 

اما سوال اینجاست که مصرف روزانه زنجبیل می‌تواند موجب حساسیت در بدن ما شود یا خیر؟ جواب خیلی سادست! هرگز. بلکه این چاشنی خوشمزه والبته تند می تواند به صورت روزانه به عنوان یک مکمل کاملا مفید مورد استفاده قرار بگیرد؛ حتی اگر طعم تند این گیاه مفید را نتوانید تحمل بکنید.

1. کنترل اسید رفلاکس معده

از علائم این حساسیت سوزش معده هست که بی محابا شما را به سمت داروهای بی نام نشان می‌کشاند. ولی توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که نگاهی هم به سمت گیاه مفید وطبیعی زنجبیل بیندازید.

برخی از مواد فعال موجود در زنجبیل به دلیل قابلیت های ضد التهابی و ضد تهوع در داروهای سوزش قلب استفاده می شود. مصرف مقداری زنجبیل در هنگام تجربه رفلاکس اسید ، علائم را مدیریت می کند ، اما شواهد همچنین نشان می دهد که مصرف منظم زنجبیل می تواند احتمال بروز هر دردی را کاهش دهد.

2. خواص ضد التهابی درد مفاصل

مفصال متورم ممکن است علاوه بر درد و مانعی بزرگی در حرکت کردن شما باشد. مطالعات جدید نشان داده که زنجبیل می‌تواند مانند یک ایبرپروفن عمل کند و در کاهش درد مفاصل موثر است. در حقیقت ، محققان در سال 2015 مشخص كردند كه مبتلایان به آرتروز حتی می توانند با استفاده از كرم یا پماد حاوی زنجبیل ، درد را به صورت موضعی تسكین دهند.

3. سلامت پوست

بله سلامت پوست! اشتباه نخوانده‌اید. اما نه به صورت موضعی. در مورد مصرف زنجبیل این واقعیت وجود دارد که موجب هضم آسان غذا می‌شود. عذایی که در وعده های غذایی مختلف میل میشود در سیستم گوارش شما مینشیند و ممکن از فراورده های سمی ایجاد کندکه باعث حساسیتهای پوستی مثل: آکنه و اگزما می‌شود.

زنجبیل از طریق هضم غذا و همچنین تعریق بدن سلامت پوست شما را تضمین می‌کند. همچنین ممکن است به عنوان یک ضد عفونی کننده برای بریدگی های کوچک یا ساییدگی مورد استفاده قرار بگیرد.

4. مبارزه با سرطان

مطالعات پزشکان در دانشگاه میشیگان نشان داده که زنجبیل به عنوان یک سلاح قدرتمند در برابر سرطان به حساب می آید.

تحقیقات زیادی در این مورد صورت گرفته اما به شما توصیه میکنم که منتظر نمانید تا سرطان به سراغ شما بیاید و بعد شروع به مصرف زنجبیل کنید. می دانیم که این گیاه مفید باعث کاهش التهاب روده می شود و از این طریق خطر ابتلا به سرطان های گوارشی را کاهش می دهد.

5. کمک به هضم غذا

زنجبیل به چندین روش به بهبود هضم غذا کمک می کند. در بهبود درد معده بسیار موثر است و به همین دلیل زنان باردار برای مقابله با بیماری‌ها هر روز صبح از آن استفاده می‌کنند.

6. رفع سردرد

سردرد معمولی می تواند روز شما را خراب کند اما میگرن می تواند شما را ناتوان سازد. بیش از 200 ماده موجود در زنجبیل برای تأمین اثرات ضد التهابی ، ضد تهوع و آنتی هیستامین به نظر می رسد که به تسکین علائم میگرنی شدید کمک می کند. برخلاف سایر داروهای خطرناک عوارض جانبی خاصی ندارد.

7. کاهش وزن

اضافه کردن زنجبیل به رژیم روزانه شما نیز ممکن است باعث کاهش وزن شود. این گیاه به سوزاندن کالری کمک  و متابولیسم بدن را به سمت بهبود هر چه بیشتر به سمت جلو حرکت می‌دهد.  همچنین این نکته را فراموش نکنید که در سلاحی سنگین در مقابل هوس‌های غذایی متنوع شما به حساب می آید.

8. کنترل قند خون

تشخیص اینکه شما داری بیماری قند خون هستید بسیار سخت است. ممکن است شما در چیزهایی که به صورت روزانه مصرف می‌کنید مقدار زیادی قند نهفته باشد که حتی انتظارش را هم نداشته باشید. این یک دلیل خوب دیگر برای افزودن هر روز زنجبیل به رژیم غذایی شماست.

یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش می دهد.

9. مبارزه با عفونت

این گیاه نه تنها برای مصرف عادی روزانه مفید است بلکه موجب تقویت بدن در مقابل جراحت و عفونت‌های مختلف می‌شود. زنجبیل خطر عفونت را کاهش می دهد و می تواند رشد چندین نوع باکتری را مهار کند. استفاده روزانه از زنجبیل می تواند به تقویت شما در برابر آن دسته از ایراداتی که در اطراف دفتر یا کلاس درس می رسد کمک کند.

 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰