بازگشت تاریخی برانکو به تیم ملی/ برانکو در توییتر سرمربی تیم ملی شد!/ادعای خبرگزاری دولت/ مسئولان فدراسیون فوتبال فردا به دیدار برانکو می‌روند/تاج به خاطر برانکو به دیدار وزیر می رود

کد خبر: ۳۲۴۰
|
۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

برانکو تیم ملی



پایان کار ویلموتس در ایران/فدراسیون فوتبال با برانکو به توافق اولیه رسید

ایرنا نوشت:مسئولان فدراسیون فوتبال پس از نتایج ضعیف تیم ملی به بن‌بست برای همکاری با مارک ویلموتس رسیدند و به احتمال فراوان به زودی با این مربی بلژیکی قطع همکاری صورت خواهد گرفت. 

پس از بررسی‌های نهایی مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند گزینه‌ای مناسب‌تر از برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی پیدا کنند.
توافقات اولیه مسئولان فدراسیون با سرمربی پیشین پرسپولیس حاصل شده و قرار است فردا دوشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال برای توافق نهایی با برانکو جلسه‌ای را برگزار کنند تا تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد و در مورد جزئیات هم توافق حاصل شود. به احتمال فراوان این نشست در ترکیه برگزار خواهد شد.



رسانه های مختلف خبر از مذاکره فدراسیون فوتبال با برانکو ایوانکوویچ برای حضور این مربی کروات به جای مارک ویلموتس داده اند.

به گزارش "ورزش سه"، در سال های اخیر برانکو ایوانکوویچ همواره یکی از کاندیدای سرمربیگری تیم ملی ایران بوده است. او که با تیم ملی یک جام ملت های موفق را سپری کرد و همچنین توانست صعود به جام جهانی آلمان را رقم بزند، در این سال ها تمایل خود به حضور روی نیمکت تیم ملی را اعلام کرد اما همیشه «پیشنهاد از فدراسیون و مذاکره با مدیران ایرانی» را تکذیب کرد. در دوران کارلوس کی‌روش، بخشی از مجادله این مربی پرتغالی با برانکو به همین موضوع ارتباط داشت اما در نهایت پس از جدایی کی‌روش نیز ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی نشد.

 

پس از ترک پرسپولیس برانکو به جده رفت و تیم ملی هم روزهای خوبی را با ویلموتس سپری کرد تا راه فدراسیون و برانکو از یکدیگر جدا شود اما اخراج سرمربی سابق پرسپولیس و نتایج ضعیف تیم ایران سبب شد تا دوباره شایعاتی درباره بازگشت برانکو به ایران شکل بگیرد.

 

در شرایطی که بسیاری از منابع در فدراسیون فوتبال، کار ویلموتس بلژیکی در ایران را تمام شده می‌دانند، رسانه های دولتی از جمله ایرنا و ایران ورزشی، خبر از مذاکره و حتی توافق با برانکو ایوانکوویچ می‌دهند. خبرگزاری رسمی دولت ایران برانکو را به عنوان تنها گزینه فدراسیون معرفی کرد و نوشت: «پس از بررسی‌های نهایی هم مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند گزینه‌ای مناسب‌تر از برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی پیدا کنند».

 

آن ها همچنین خبر از توافق ایوانکوویچ با ایران دادند اما به نظر می‌رسد برانکو برای حضور در تیم ملی شرط ویژه ای هم دارد: «شرط اصلی برانکو برای قبول هدایت تیم ملی، دریافت مطالباتش از پرسپولیس بود که به او قول داده شده به زودی راهکار مناسب برای توافق او و باشگاه حاصل خواهد شد».

 

جالب اینکه روزنامه ایران ورزشی هم در توییتی برانکو  را سرمربی بعدی تیم ملی معرفی کرده است. البته مهمتر از توافق با برانکو که احتملا مشکلی برای پذیرش هدایت تیم ملی ندارد، نحوه قطع همکاری با مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی است که هنوز رسما هدایت تیم ملی ایران را در دست دارد.

 

فدراسیون فوتبال هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این باره انجام نداده و چه بسا انتشار زودهنگام خبرها مسیری که آنها در پیش گرفته بودند را به هم زده باشد. برانکو که پیشنهاد اولیه را از سفیر ایران در کرواسی دریافت کرده درصورت انجام توافق برای سومین بار و پس از وقفه ای طولانی بعد از جام حهانی 2006 سرمربی ایران می شود.


پایگاه خبری فوتبالی- مهدی تاج برای پیگیری مذاکره با برانکو ایوانکوویچ و ماجرای فسخ قرارداد با ویلموتس به دیدار مسعود سلطانی فر می رود.

به گزارش فوتبالی، بحث حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی فوتبال ایران همچنان داغ است تا همه منتظر تصمیم گیری نهایی از سوی فدراسیون فوتبال درباره قطع همکاری با مارک ویلموتس و بازگشت سرمربی پیشین پرسپولیس به تهران باشند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال قرار است ظرف امروز یا فردا نشستی را با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش برگزار کند تا درباره مسائل حقوقی مربوط به پایان همکاری با ویلموتس و عقد قرارداد جدید با برانکو به تفاهم برسد.

قرار است پیشنهاد حضور زودهنگام برانکو در ایران برای پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال از طریق سفیر ایران مطرح شود تا در صورت توافق، برانکو سرمربیگری تیم ملی را از ابتدای سال 2020 میلادی بر عهده بگیرد.

البته برانکو چیزی در حدود ۹۰۰ هزار دلار از پرسپولیس به علاوه مالیاتش طلب دارد و به همین دلیل باید اول پرسپولیس با او تسویه حساب کند و مالیاتش را پرداخت کند تا او بتواند وارد ایران شود و مشکلی برای خروج از ایران در روزهای بازی خارجی و اردوهای تیم ملی نداشته باشد.

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان فدراسیون فوتبال قرار است فردا نشستی را با سرمربی پیشین پرسپولیس برای پذیرفتن هدایت تیم ملی ایران برگزار کنند.

به گزارش فوتبالی به نقل از ایرنا، پس از ۲ شکست تیم ملی ایران برابر بحرین و عراق و اوضاع نه چندان خوب تیم ملی فوتبال ایران در گروه سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ چین، مسئولان فدراسیون فوتبال به بن‌بست برای همکاری با مارک ویلموتس رسیدند و به احتمال فراوان به زودی با این مربی بلژیکی قطع همکاری صورت خواهد گرفت.

پس از بررسی‌های نهایی هم مسئولان فدراسیون فوتبال نتوانستند گزینه‌ای مناسب‌تر از برانکو ایوانکوویچ برای تیم ملی پیدا کنند.

برانکو هم سابقه هدایت تیم ملی ایران و حضور در جام جهانی را دارد و هم در چند سال اخیر به عنوان سرمربی پرسپولیس فعالیت می‌کرده و از شرایط فوتبال ایران آگاهی کامل دارد.

توافقات اولیه مسئولان فدراسیون با سرمربی پیشین پرسپولیس حاصل شده است. شرط اصلی برانکو برای قبول هدایت تیم ملی، دریافت مطالباتش از پرسپولیس بود که به او قول داده شده به زودی راهکار مناسب برای توافق او و باشگاه حاصل خواهد شد.

قرار است فردا دوشنبه مسئولان فدراسیون فوتبال برای توافق نهایی با برانکو جلسه‌ای را برگزار کنند تا تصمیم‌گیری نهایی صورت بگیرد و در مورد جزئیات هم توافق حاصل شود. به احتمال فراوان این نشست در ترکیه برگزار خواهد شد


ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰