سال چهارم ریاست جمهوری ترامپ؛ شخصی که هنوز هم عادی نیست!

کد خبر: ۳۲۵۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
سال چهارم ریاست جمهوری ترامپ؛ شخصی که هنوز هم عادی نیست!



گاردین نوشت: پس از سه سال تنش و درگیری با ایران، او سال جدید را نیز با بحرانی تازه و البته بسیار خطرناک با دولتمردان این کشور آغازکرد. وازآنجایی که وارد سال چهارم ریاست جمهوری ترامپ می شویم، باید یادآوری کنیم که "این طبیعی نیست"!

اما ترامپ امیدواراست که گذرزمان بتواند اقدامات منفی او را کمرنگ کند.

لیست اقدامات غیرعادی ترامپ قابل شمارش نیست. ازسیاست جداکردن کودکان ازوالدینشان و بازداشت آنها درقفس تا خواستارزندانی کردن منتقدین سیاست های او است.

در حالی که سال 2017 و 2018 سیاست خارجی ترامپ تکان دهنده بود؛ ازجمله حمایت بی سابقه ازپوتین،شی جینگ پینگ و کیم جونگ اون، سال2019 سال شگفتی سازی و برملا شدن هر چه بیشتر شخصیت ترامپ بود. 

رسوایی اکراین، حمله بی سابقه و خطرناک ترامپ به هنجارهای امنیت ملی را آشکار ساخت و منجر به استیضاح وی شد. اما رسوایی اکراین تنها اقدام ترامپ برای آسیب زدن به امنیت ملی نبود. 

درسال 2019 گزارش رابرت مولر فاش کرد که چگونه ترامپ به وسیله یک قدرت خارجی  در انتخابات سال 2016 به پیروزی رسید. درحالی که اسناد تبانی روسیه با آمریکا در ذهنیت ملی مردم آمریکا به تدریج در حال محو شدن است؛ باید مثل بمب هرروز درمغز روشنفکران و کارشناسان منفجرشود. 

دراین سال مردم همچنین به این درک رسیدند که ترامپ برای رسیدن به منافع سیاسی خود درخارج ازکشور دست به هر کاری می‌زند. 

ترامپ همچنین به بهانه اینکه سربازان ارتش قرار نیست در آمریکا مستقرشوند سعی داشت هزینه های دیوارمرزی با مکزیک را تامین کند و با این کار کنگره را دور بزند.

دراین سال، دولت ترامپ به طور رسمی روند خروج ایالات متحده از توافق نامه اقلیمی پاریس را آغاز کرد. بشریت و به خصوص حامیان محیط زیست این عملکرد دولت ایالات متحده غیرقانونی هرگزفراموش نمی‌کند. 

این طبیعی نیست که، شرایط آب و هوایی واقلیمی واشنگتن قربانی رقابت سیاستمداران این کشورشود. این اقدامات نامتعارف آقای رئیس جمهور باید درمحافل عمومی منعکس شود.

واشنگتن پست در درسال 2018 درگزارشی نوشت: در بخش‌های وسیعی از این شهر همچنان به شهروندان توصیه جوشاندن آب قبل از مصرف داده شده چرا که احتمال آلودگی آب همچنان وجود دارد. 

یکی از مهمترین اولویت های رئیس جمهور باید مقابله با تهدید وجودی تغییرات آب و هوایی باشد، نه انکار وجود آن و اتخاذ سیاست هایی که باعث بدتر شدن آن خواهد شد.

دخالت‌های خارج ازحوزه ترامپ درافغانستان و سوریه نیز ضربه محکمی را به امنیت ملی این کشور وارد کرد.  در هجدهمین سال جنگ آمریكا در افغانستان و پس از ماهها گفتگو، ترامپ با یک اقدام شتاب زده توافقنامه با طالبان را لغوکرد.

شاید برای همه غیر منتظره باشد ولی ترامپ به دلیل عدم فروش گرینلند به دانمارک سفرش را به این کشور لغوکرد.

 ترامپ طی پیامی نوشت: دانمارک کشوری بسیار خاص با مردمی محشر است. اما با توجه به اظهارات «مت فردریکسن» نخست‌وزیر این کشور مبنی بر عدم تمایل برای بحث پیرامون فروش گرینلند، دیدار برنامه‌ریزی‌شده برای 2 هفته آتی را به زمان دیگری موکول می‌کنم. 

به گزارش وال استریت ژورنال، منطقه گرینلند برای آمریکا مفید استراتژیک بوده و به نوعی خواهان عدم حضور اقتصادی چین در این منطقه هست.

ترامپ به دلیل اعتقادات نژاد پرستانه، همواره به مردم دیگرکشورها توهین کرده و نژاد خودرا برتر ازدیگران به حساب می آورد.

او به اعضای کنگره (که البته آمریکایی هستند) گفت که "به عقب برگردید و به رفع چالشهای مکانهای کاملاً شکسته و جنایتی که از آنجا آمده اند ، کمک کنید."

وی بارها و بارها مردم را به اعتقادات ضدیهودیت متهم کرده ووفاداری آنها را زیرسوال برده است زیرا ازنظرترامپ آنها کورکورانه از سیاستهای اسرائیل متنفر هستند. او همچنین دولت اسرائیل را ترغیب كرد كه مانع از بازدید دو عضو كنگره از اسرائیل شود. 

هیچ یک از این موارد طبیعی نیست. این اقدامات فراتر از اختلاف نظرهای سیاسی است. آنها نه تنها به امنیت ملی آمریکا ضربه میزنند بلکه ارزشهای دموکراتیک این کشوررا نیز زیرسوال می برند.
طبق برآورد واشنگتن پست ترامپ بیش از 15000 ادعای دروغین و گمراه کننده دراین سه سال حضورشدرمنصب ریاست جمهوری داشته است.

سال 2020 آغازشده و آمریکا در خطربحران جنگی عظیم وآشکار با ایران قراردارد این در صورتی است که افکار عمومی به هیچ عنوان پذیرای تلفات بیشتر سربازان آمریکایی نیست.
tags # ترامپ
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰