شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند

شیوع نوع جدید ویروس کرونا ماه دسامبر (آذر/دی) در یکی از بازار‌های شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد. حدود ۵۶ میلیون نفر از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند.
کد خبر: ۳۲۵۷
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸

شیوع ویروس جدید کرونا؛ آمریکا و استرالیا ورود به خاک خود را محدود کردند

 

آمریکا و استرالیا همزمان با افزایش شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در چین ورود آن دسته از اتباع خارجی را که به این کشور سفر کرده اند، ممنوع کردند.

مقامات چین روز شنبه اعلام کردند که تاکنون ۲۵۹ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده اند. شمار مبتلایان به این ویروس نیز در این کشور به نزدیک به ۱۲ هزار نفر رسیده است.


این آمار بیانگر این است که تنها در ظرف ۲۴ ساعت شمار مبتلایان در چین ۲۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

بنا به اعلام الکس ایزار، وزیر بهداشت ایالات متحده مقامات این کشور از روز یکشنبه از ورود آن دسته از اتباع خارجی که طی ۱۴ روز گذشته به چین سفر کرده اند جلوگیری خواهند کرد.

آمریکا همچنین آن دسته از اتباع خود را که ظرف ۱۴ روز گذشته به استان هوبی در چین سفر کرده اند پس از ورود به ایالات متحده به قرنطینه می‌فرستد.

استرالیا نیز روز شنبه اعلام کرد که ورود آن دسته از اتباع خارجی را که قصد دارند از چین به وارد استرالیا شوند ممنوع کرده است. ایتالیا، سنگاپور و مغولستان نیز تصمیم‌های مشابهی اتخاذ کرده اند. این در حالی است که دولت چین از اعمال این محدودیت‌ها انتقاد کرده است.


دولت چین اعلام کرده است که آن دسته از اهالی ووهان و استان هوبی را که در خارج از این کشور به سر می‌برند «در اسرع وقت» به کشورشان باز می‌گرداند. پکن دلیل اتخاذ این تصمیم را دشواری‌هایی عنوان کرده است که اهالی ووهان و استان هوبی در خارج از چین با آن روبرو هستند. وزارت خارجه چین به طور مشخص از اقدام‌ها و اظهارنظر‌های «غیردوستانه» مقام‌های آمریکایی انتقاد کرده است.

آمریکا روز جمعه به دلیل شیوع نوع جدید ویروس کرونا «وضعیت اضطراری در زمینه بهداشت عمومی» اعلام کرد.

بریتانیا، روسیه و سوئد روز جمعه از ثبت اولین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور‌ها خبر دادند. به این ترتیب شمار کشور‌هایی که تاکنون ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آن‌ها به ثبت رسیده است به بیش از ۲۰ کشور رسید.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز شنبه با ارسال نامه‌ای به شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، شیوع نوع جدید ویروس کرونا در این کشور را به او «تسلیت» گفت. رهبر کره شمالی در این نامه ابراز اطمینان کرده است که دولت و مردم چین در مبارزه با ویروس جدید کرونا «پیروز» خواهند شد.

همزمان شرکت آمریکایی اپل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام فروشگاه‌های این شرکت در چین به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا تا روز ۹ فوریه (۲۰ بهمن) تعطیل خواهند بود.

شرکت هواپیمایی قطر نیز در پیروی از بسیاری دیگر از خطوط هوایی اعلام کرد که پرواز‌های خود به چین را «موقتا» به حالت تعلیق در آورده است.

شیوع نوع جدید ویروس کرونا ماه دسامبر (آذر/دی) در یکی از بازار‌های شهر ووهان در مرکز چین آغاز شد.

حدود ۵۶ میلیون نفر از ساکنان این شهر و مناطق اطراف آن اکنون تحت قرنطینه قرار گرفته اند.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰