چگونه آش آلو خوشمزه بپزیم؟

با سرد شدن هوا و گسترش بیماری سرماخوردگی افراد به دنبال پیشگیری از این بیماری و یا درمان سریعتر آن هستند. از آن جایی که سبزیجات از ترکیبات اصلی انواع آش مانند آش شلغم ، آش کلم و… می باشد، بنابراین مردم ترجیح می دهند این نوع غذاها را در فصل زمستان مصرف کنند.
کد خبر: ۴۳۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۵
به گزارش زندگی امروز،با سرد شدن هوا و گسترش بیماری سرماخوردگی افراد به دنبال پیشگیری از این بیماری و یا درمان سریعتر آن هستند. از آن جایی که سبزیجات از ترکیبات اصلی انواع آش مانند آش شلغم ، آش کلم و… می باشد، بنابراین مردم ترجیح می دهند این نوع غذاها را در فصل زمستان مصرف کنند. آش آلو نیز یکی از همین آش های خوشمزه است که با مواد مختلفی تهیه می شود. در این مطلب ما طرز تهیه آش آلو را به شما آموزش می دهیم.
 
مواد لازم:
 
گوشت چرخ کرده: نیم کیلو
سبری آش: نیم کیلو
لپه: نصف استکان
آلوی خشک: ۲۵۰ گرم یا آلوی تازه: یک کیلو
پیاز: ۳ عدد
زردچوبه: یک قاشق چای خوری
فلفل: به میزان لازم
نمک: به میزان کافی
برنج: یک استکان
روغن: به میزان لازم
 
چگونه آش آلو خوشمزه بپزیم؟
 
طرز تهیه :
 
قبل از شرح دستور تهیه آش آلو لازم به ذکر است که این مواد غذایی برای ۶ نفر در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر تعداد از این کمتر یا بیشتر است، به همان نسبت به مواد اضافه یا کم کنید.
ابتدا روغن را در تابه بریزید. بعد از اینکه روغن داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید. زردچوبه را به پیازی که طلایی شده اضافه کنید و تفت دهید. بهتر است که لپه را از چند ساعت قبل یا شب قبل در آب خیسانده باشید. ابتدا لپه را در قابلمه بریزید و آب بر روی آن بریزید. ۱۰الی ۱۵ دقیقه بعد برنج را اضافه کنید. حالا گوشت چرخ کرده را به پیاز و روغن اضافه کنید. گوشت را خوب تفت دهید تا آش آلو شما خوشمزه شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه آش آلو, مخلوط گوشت، پیاز را با نمک و فلفل مخلوط کنید. موادرا به صورت کوفته ریز در آورید. زمانی که برنج و لپه به شکل نیم پز در آمدند، سبزی آش خرد شده را به آن اضافه کنید.
بعد از اینکه سبزی پخته شد، کوفته های ریز را به مواد در حال جوش اضافه کنید. آلوها را قبل از ریختن، هسته گیری بفرمایید و در مرحله نهایی طرز تهیه آش آلو, آن را به سایر مواد اضافه کنید.
توجه داشته باشید که آلوی خشک را باید زودتر از آلوی تازه بریزید و زمان زیادی برای پخت آن لازم است. بعد از ریختن آلو حالا باید منتظر بمانید آش جا بیفتد. می توانید مانند سایر آش های تزیینی آن را با نعنا و پیاز داغ تزیین کنید.
 اگر از آلوی تازه استفاده می کنید، پیمانه یک کیلو را برای آن در نظر بگیرید و اگر از آلوی خشک استفاده می کنید همان ۲۵۰ گرم کفایت می کند.
ادویه را همیشه در زمان سرخ کردن اولیه معمولا همراه با پیاز می ریزند. چون تفت داده شود و مزه خوبی بگیرد.

منبع:برترینها
 

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰