تجلیل از بازیگری که کلیشه‌ها را شکست

در حاشیه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر»، جدیدترین ساخته فریال بهزاد، از فاطمه معتمد آریا تجلیل شد.
کد خبر: ۴۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
در حاشیه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر»، جدیدترین ساخته فریال بهزاد، از فاطمه معتمد آریا تجلیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم که شامگاه دوشنبه ۲۵ مرداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، فاطمه معتمد آریا، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخشی از این مراسم، سیروس الوند در بزرگداشت معتمد آریا گفت: «اگر امثال دخترم ماهور الوند در تئاتر و سینما فعالیت می‌کنند، ریشه در درخشش و فعالیت‌های معتمد آریا دارد.»

این کارگردان سینما تاکید کرد: «بزرگ ‌ترین خدمت ایشان به سینمای ایران در دهه 60؛ پایان دادن به باور غلط و کلیشه ‌ای نقش زن در سینمای آن دوره بود. زمانی که زن نقش عروسک و مانکن را داشت، او این باور غلط را در سینمای ایران از بین برد.»

احترام برومند، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون هم که برای مراسم تجلیل از معتمد آریا روی صحنه آمده بود، گفت: «خوشحالم که معتمد آریا را از وقتی 18 سال داشت، می شناسم. آن دورانی که در نمایش «یک جفت کفش برای زهرا» او را دیدم و گفتم که بازیگری توانمند به این عرصه اضافه خواهد شد.»

سیامک شایقی، دیگر کارگردان حاضر در این مراسم نیز گفت: «من و فاطمه معتمدآریا کارمان را تقریبا همزمان در سینما آغاز کردیم. ایشان قله‌ های افتخار را در سینما فتح کرده‌‌اند و در آینده‌ هم این اتفاق تکرار خواهد شد.»

در ادامه، معتمدآریا با ابراز خرسندی از حضورش در این مراسم اظهار داشت: «از سیامک شایقی و سیروس الوند تشکر ویژه می‌کنم که به من اعتماد کردند چرا که من اولین تجربه‌های سینمایی‌ام را در فیلم این دو کارگردان به دست آوردم.»

سپس لوح تقدیری توسط عوامل سازنده «حریر» به فاطمه معتمدآریا اهدا شد.

بخش اصلی این مراسم به اکران خصوصی فیلم «حریر» ساخته فریال بهزاد اختصاص داشت. این کارگردان با اشاره به اینکه فیلمش در مورد سلامتی است، ادامه داد: «کمتر تهیه کننده‌ای تن به همکاری برای ساخت سوژه های خاصی مانند فیلم «حریر» می‌دهد اما آقای آزادی این کار را انجام داد. امیدوارم این فیلم در اکران و گیشه موفق باشد و مخاطبانی حتی اندک از آن لذت ببرند، آن وقت است که می دانم به خوبی کارم را انجام داده ام.»

در این مراسم هنرمندانی از جمله بهرام دهقانی، قطب الدین صادقی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، محمد زرین دست، مرجان اشرفی زاده، سینا گنجوی، نادره ترکمانی، فرزاد اژدری، رهبر قنبری، داریوش باباییان، نعیمه نظام دوست، شراره رخام، فرج الله گل سفیدی، آتش تقی پور و... حضور داشتند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰