آخرین اخبار از جعبه سیاه پرواز تهران - یاسوج

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با هماهنگی سازمان پزشکی قانونی، قطعا در مجموعه پزشکی سپاه شناسایی خواهند شد.
کد خبر: ۶۴۸
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه گفت: پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج با هماهنگی سازمان پزشکی قانونی، قطعا در مجموعه پزشکی سپاه شناسایی خواهند شد.
 
جعبه سیاه در زیر برف مدفون است
همچنین بنا بر این گزارش، نماینده مردم «بویراحمر و دنا» در مجلس با بیان اینکه به موازارت انتقال اجساد قربانیان سانحه هواپیما قطعاً یکی از موضوعات مهم پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما است، گفت: با نقطه‌زنی‌هایی که انجام شد محل جعبه سیاه مشخص شده منتها این جعبه سیاه در زیر برف مدفون است.
 
غلام‌محمد زارعی، با اشاره به آخرین جزئیات از دستیابی به جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در ارتفاعات دنا گفت: در یکی دو روز گذشته شرایط جوی ناپایداری در منطقه حادثه دیده وجود داشت که این شرایط توام با برف و بوران شدید بود.
 
وی با بیان اینکه متأسفانه ارتفاع برف در منطقه حادثه دیده به بیش از ۲ متر افزایش یافته است. افزود: به دلیل اینکه دسترسی به محل حادثه، از پایین دست در شرایط معمول بیش از ۷ الی ۸ ساعت طول می‌کشید و شرایط برفی منطقه قطعاً این مسافت را مضاعف می‌کرد، هماهنگی با دستگاه‌های امدادرسانی منطقه از جمله ارتش و سپاه انجام و مقرر شد که موقعیت‌هایی از سوی این دوستان از محل حادثه‌دیده شناسایی شود تا به محل حادثه از نظر زمینی نزدیک‌تر شویم و امکان فرود هلی‌کوپتر در آن منطقه هم فراهم شود.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: خوشبختانه این مسیریابی و نقطه‌یابی تاحدودی انجام شده و علی‌رغم شرایط جوی، عملیات شناسایی بحمدالله از طریق امدادگران و نیر‌های مخصوص صورت گرفته است.
 
زارعی افزود: قطعاً با مساعد شدن هوا امیدواریم عملیات هلی‌برن نیرو‌های مخصوص به محل‌های نزدیک به محل حادثه انجام شود تا این افراد بتوانند کمپ ایجاد کنندو در آنجا مستقر شوند و به راحتی به محل حادثه دسترسی داشته باشند تا از این طریق بحمدالله انتقال اجساد از طریق هلی‌کوپتر صورت پذیرد.
 
نماینده مردم بویر احمر و دنا در مجلس تاکید کرد: طبیعی است که در آن شرایط دمایی یعنی دمای منهای ۳۰ درجه قطعاً آن لایه برف دچار یخ‌زدگی شدید شود و شکافتن و باز کردن برف و یخ کار را مقداری سخت کند.امیدواریم در یک الی دو روزی که شرایط جوی خوب خواهد بود بتوانیم هم انتقال اجساد را دنبال کنیم و هم به جعبه سیاه دسترسی پیدا کنیم.
 
وی تأکید کرد: بعید است امروز بتوانیم جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده را پیدا کنیم، اما تلاش‌ها همچنان ادامه دارد.
 
منبع:میزان
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰