مضرات مصرف بیش از حد ویتامین دی را جدی بگیرید!

پزشکان نسبت به مضرات مصرف بیش‌ از حد مکمل‌های ویتامین «دی» هشدار دادند. مصرف بیش از حد ویتامین دی , ویتامین «دی» یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد صحیح بدن است که بدن درد و احساس خستگی از علائم کمبود آن به حساب می‌آید. مصرف مکمل‌های این ویتامین روش خوبی برای تامین ویتامین «دی» مورد نیاز بدن است اما مصرف بیش از حد آن به سلامتی آسیب می‌زند.
کد خبر: ۶۸۲
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش زندگی امروز، ویتامین «دی» که درعملکرد صحیح بدن، تنظیم میزان کلسیم مورد نیاز برای حفظ استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها وعضلات ضرورت دارد به راحتی از طریق قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید تامین می شود. هرچند، در فصل زمستان که افراد مدت زمانی کوتاه‌تری را در فضای بیرون می گذرانند خطر کمبود ویتامین «دی» افزایش می یابد.

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین دی

مضرات مصرف بیش از حد ویتامین دی را جدی بگیرید!
افزایش بیش از حد ویتامین دی

مکمل‌های ویتامین «دی» یا قطره حاوی آن روش خوبی برای تامین این ویتامین است اما مصرف زیاد و بی‌رویه آن نیز به بدن آسیب می‌رساند.

مضرات مصرف بیش از حد ویتامین دی را جدی بگیرید!
به گفته پزشکان مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین «دی» در یک بازه زمانی طولانی موجب می‌شود مقدار بالایی از کلسیم در بدن انباشت و رسوب شود، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در صورت مصرف مکمل‌های ویتامین «دی»، ۱۰ میکروگرم در روز برای بیشتر افراد کافی است و مصرف بیش از ۱۰۰ میکروگرم از این ویتامین در طول روز ممنوع است زیرا میتواند ضرر داشته باشد.


از جمله نشانه‌های مصرف زیاد ویتامین «دی» عبارتند از:
حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکمی، یبوست و یا اسهال و نارسایی کلیوی.

منبع:پرشین وی
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰