کد خبر: ۷۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
با تخم مرغ و کلم بروکلی یک شام رژیمی سبک و خوش طعم درست کنید.

درست کردن یک شام رژیمی که خوش طعم هم باشد شاید در نظر شما هم یکی از مشکل ترین کارها است. اما با دستور زیر و با تخم مرغ و کلم بروکلی یک شام رژیمی سبک و خوش طعم درست کنید.

مدت زمان طبخ : 25 دقیقه
مناسب برای تعداد : 4 نفر

مواد لازم جهت تهیه شام رژیمی با تخم مرغ و کلم بروکلی:
 گلچه های کلم بروکلی یا گل کلم 175 گرم
کره 15 گرم
 آرد 2 قاشق غذاخوری
 شیر 150 میلی لیتر
آب لیمو  مقداری
پنیر چدار رنده شده 90 گرم
تخم مرغ بزرگ زرده و سفیده جدا شده  4 عدد
نمک وفلفل به میزان لازم
فلفل قرمز پاپریکا جهت تزیین مقداری

طرز تهیه کلم بروکلی با تخم مرغ پفی:
کلم بروکلی یا گل کلم را در قابلمه ای حاوی آب و کمی نمک به جوش آمده، به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزد تا ترد و نرم شوند.

در همین فاصله، کره یا مارگارین را در یک قابلمه کوچک آب نمایید.

آرد را اضافه نموده و به مدت یک دقیقه هم بزنید.

شیر را به آرامی اضافه نمایید و آن را به جوش بیاورید. مدام هم بزنید تا غلیظ شود نمک و فلفل را اضافه نمایید.

خردل و آب لیمو را هم افزوده، هم بزنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه آهسته بجوشانید.

سس را از روی حرارت برداشته و دو سوم از پنیر رنده شده را اضافه نمایید و هم بزنید، تا آب شود.

کلم بروکلی یا گل کلم را آبکش نمایید و آن ها را در ظرفی نسوز مخصوص فر قرار دهید. سس پنیر را روی سبزیجات بریزید.

سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا کاملا سفت شود و کمی به آن نمک و فلفل اضافه نمایید. سفیده تخم مرغ را در مرکز گل کلم ها یا بروکلی ها بریزید.

زرده تخم مرغ را وسط سفیده فرم گرفته قرار دهید و بقیه پنیر را روی آن بپاشید. غذا را درون فری که از قبل گرم شده به مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید تا سفیده تخم مرغ کمی طلایی شده و پنیر آب شود. با فلفل قرمز پاپریکا آن را تزیین نموده و بلافاصله سرو نمایید.

ارزش غذایی
کالری برای یک نفر: 183 کالری
چربی برای یک نفر: 13.20 گرم
پروتئین برای یک نفر: 10.70 گرم
کربوهیدرات برای یک نفر: 5.70 گرم

منبع: آوای سلامتی
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
* نظر:
نام:
ایمیل: