علت تداوم سرفه بعد از سرماخوردگی چیست؟

متخصصان تاکید می‌کنند علل سرفه‌های طولانی و مزمن را باید در بیماری‌هایی چون آسم و آلرژی بینی، رفلاکس معده و غیره جستجو کرد.
کد خبر: ۷۷۶
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
به گزارش زندگی امروز،  شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از این که سرما خوردید و کاملا خوب شدید، سرفه‎های شما هنوز ادامه دارد. شاید هم اصلا سرماخوردگی‎ای در کار نباشد و شما مدام سرفه کنید. این شرایط می‏تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‏کنیم.

آلرژی

مخصوصا در فصل بهار ذرات آزار دهنده و محرکی در هوا وجود دارد که آلرژی افراد را تشدید می‏کند. گاهی وقتی شما سرفه می‏کنید و سرما خورده‎اید این آلرژی شما را بدتر می‎‏کند.

عفونت

اگر فکر می‎کنید سرفه به دلیل سرماخوردگی است و سرماخوردگی خوب شده، اما دوباره سرفه می‏کنید شاید بدنتان به عفونتی دیگر گرفتار شده باشد. بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

ویروس

گاهی بدن توانسته با ویروس موجود مقابله کند، اما آن ویروس هنوز به مقدار کمی در هوای محیط وجود دارد و این ویروس است که باعث سرفه کردن می‏شود.

ریه

گاهی سرفه مداوم نشان از اختلال در عملکرد ریه شما و مشکلی در این قسمت از بدن دارد و ربطی به سرماخوردگی و ویروس موجود در بدن ندارد و به دلیل همزمانی با این بیماری‌ها نادیده گرفته می‏شود.

بیشتر بخوانید: میوه زمستانی با خواص فوق العاده برای سلامتی

بلع

معمولا در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا بلع افراد دچار مشکل می‏شود. این مشکلات در هنگام بلعیدن غذا باعث می‏شود سرفه هم ایجاد شود و این سرفه‌ها گاهی هم مداوم خواهند بود.

منبع: درنگ
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰