خوراکی های استثنائی که‌‌ متخصصان تغذیه در یخچال خانه خود دارند

متخصصان تغذیه بهترین برنامه غذایی از خوراکی های استثنایی را در یخچال خود دارند پس بهتر است از غذاهایی که آنها مصرف می کنند ما هم لیستی تهیه کنیم.
کد خبر: ۷۸۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
؛به گزارش زندگی امروز برای سلامتی و تناسب اندام باید به ورزش و تغذیه خود توجه کامل داشته باشید. در این مقاله می خواهیم غذاهایی که در یخچال یک متخصص تغذیه پیدا می شود را برای شما برشمریم.

غذاهای مورد توجه متخصصان تغذیه


1- تخم مرغ محلی و طبیعی
تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین حیوانی است. تنها یک تخم مرغ حاوی 7 گرم پروتئین با کیفیت بالاست. به علاوه یک تخم مرغ کامل می تواند می تواند تمام آمینو اسیدهای ضروری را به بدن برساند، حاوی 5 گرم چربی سالم است و تعداد زیادی ویتامین و مواد معدنی در آن وجود دارد، از جمله آهن، کولین یا همان ویتامین B4، ویتامین B12 و ویتامین D.

به یاد داشته باشید همیشه تخم مرغ را کامل بخورید، زرده تخم مرغ مقوی ترین بخش تخم مرغ است که اکثر ویتامین ها و مواد معدنی مربوط به تخم مرغ و همچنین 40 درصد پروتئین آن در زرده تخم مرغ موجود است.

2- انواع توت ها
همه توت ها مفید هستند، اما زغال اخته آبی یا بلوبری میوه مورد علاقه من است. زغال اخته آبی حاوی مقدار کمی قند است و فیبر زیادی دارد، به علاوه این میوه مغذی سرشار از ویتامین A، C و E و دارای خواص ضد التهابی است. به علاوه زغال اخته یکی از میوه هایی است که بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در خود دارد. در حقیقت یکی از علل آبی بودن این میوه وجود آنتی اکسیدان موجود در آن است.

خیلی مهم است از نوع طبیعی این میوه استفاده کنید، چرا که نوع غیر طبیعی آن حاوی آفت کش هایی هستند که برای سلامت مضر هستند، به ویژه اینکه این میوه با پوست خورده می شود.

3- لیمو ترش
من هر صبح روز خود را با کمی آب گرم و آب لیمو شروع می کنم تا به دستگاه گوارش خود کمک کنم و همچنین روز خود را با آنتی اکسیدان و وتامین C که ارتقا دهنده سیستم ایمنی است، شروع کنم. گرچه لیمو حاوی اسیدهای طبیعی است که به محافظت از دستگاه گوارش کمک می کند، اما محیط قلیایی نیز ایجاد می کند. زمانی که این اسیدها وارد فرایند هضم می شوند، مانند یک عامل پاک کننده عمل می کنند و به خروج سموم از سیستم کمک می کنند. دیگر مواد مغذی موجود در لیمو عبارتند از :

ویتامین ها (E و B)
مواد معدنی (منیزیم و پتاسیم)
آنتی اکسیدان ها (بتاکاروتن)

بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در لیمو در پوست زرد آن هستند، بنابراین زمانی که آب لیمو را به آب آشامیدنی خود اضافه می کنید، پوست لیمو را نیز استفاده کنید.

4- شیر بادام
بادام که منبع چربی های سالم، پروتئین و مواد مغذی است، تاثیرات زیادی بر روی سلامت پوست می گذارد. بادام سرشار از منیزیم ضد استرس است که به شل شدن عضلات، آرامش سیستم عصبی و محافظت از سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. خوردن بادام بدن را تشویق می کند تا از خود در مقابل رادیکال های آزاد مضر محافظت کند، رادیکال های آزاد باعث التهاب و بیماری می شوند.

زمانی که تصمیم به درست کردن شیر بادام دارید، ابتدا مغزهای بادام را خیس کنید تا مواد مغذی آن در دسترس قرار گرفته و فرایند هضم آن آسانتر شود. اگر وقت درست کردن شیر بادام ندارید، می توانید بادام خام را به طور کامل میل کنید. بادام یک میان وعده کاملا مناسب غذایی محسوب می شود.

5- آووکادو
آووکادو سرشار از چربی های غیر اشباع تکی است که به بهبود سلامت مغز و قلب کمک می کند. این چربی های مفید همراه با فیبر بالایی که در آووکادو وجود دارد، به کاهش کلسترول بد خون LDL کمک کرده، سطح قند خون را تثبیت می کند و به مدیریت وزن کمک می کند.به خاطر وجود مقدار زیاد ویتامین K، C، E و A و انواع ویتامین های B و پتاسیم، در آووکادو خوردن این میوه به طور منظم به بهبود سلامت پوست، عملکرد سیستم ایمنی و تعادل هورمون های تولید مثل کمک می کند.

توصیه می شود آووکادو را در رژیم غذایی خود قرار دهید، به ویژه اگر سعی دارید تعادل هورمونی داشته باشید یا به دنبال بهبود تولید مثل هستید. یا به دنبال تغذیه مناسب هستند.آووکادو حاوی چربی هایی است که برای تولید هورمون های جنسی نیاز هستند؛ همچنین وجود اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و آمینواسیدهای ضروری که بدن نمی تواند تولید کند، باعث شده آووکادو منبع خوبی از پروتئین برای داشتن عضلات قوی باشد.

منبع:الو دکتر
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰