جلوگیری از سردرد با این راهکارهای مفید

سردرد یکی از بدترین عارضه هایی است که می تواند سراغ افراد بیاید، برخی نیز میگرن دارند که گاه گاهی سراغ آن ها می آید و دنیا را پیش چشمانشان تیره و تار می کند، اما برای پیشگیری از همه این معضلات راهکارهای مفیدی وجود دارد تا سردرد را از خود دور نماییم. استفاده از یک یک مسکن ممکن است همین الان سردرد تان را کم کند.
کد خبر: ۸۲۲
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
به گزارش زندگی امروز اما اگر مرتبا دچار میگرن و سردرد هستید، حتما نیاز به یک درمان بلندمدت دارید.دکــتر الکســاندر مسکــاپ، مدیر مرکز سردرد نیویورک در منهتن، بر این باور است استفاده از این ۷ راه بسیار موثر در پیشگیری از سردرد گام های بسیار مهمی برای غلبه بر این درد آزار دهنده هستند. به گفته وی، این راه ها با رایج ترین محرک های سردرد مبارزه و از همان آغاز از بروز این دردها پیشگیری میکنند.



وقتی سردرد آنقدر وخیم است که در زندگی روزانه تان اختلال ایجاد میکند، باید به پزشک مراجعه کنید. ولی در این میان، این معالجات غیرتجویزی – اما بسیار اثربخش را نیز حتما امتحان کنید.

۱. به منظور پیشگیری از سردرد بیش تر آب بخورید

به گزارش نیک شو، به گفته دکتر مسکاپ، کم آبی بدن یکی از عوامل رایج سردرد است. کم آبی ممکن است باعث غلیظ شدن خون تان و در نتیجه باعث پایین آمدن جریان خون در مغز می شود.به گفته وی، قانون خاصی موجود نیست که بگوید روزانه باید چند لیوان آب بنوشید، زیرا میزان آب مصرفیِ مناسب، بستگی به وزن و آب و هوا و عوامل دیگر دارد.برای اطمینان از مصرف آب کافی، به رنگ ادرار تان توجه کنید. رنگ آن باید همیشه نسبتا شفاف باشد. به گفته ی دکتر مسکاپ، اگر رنگ ادرارتان زرد پررنگ بود، دچار کم آبی شدید و باید آب بیش تری بنوشید.

۲. سبزیجات و آجیل مصرف کنید

دکـتر مســکاپ معتــقد است کمبود منیزیم باعث تحریک میگرن می شود.این حالت در ایالات متحده بسیار رایج است: طبق آمار وزارت کشاورزی ایالات متحده، میزان مصرف منیزیمِ بیش از نیمی از جمعیت این کشور زیر میزان توصیه شده برای افراد بزرگ سال است: یعنی ۴۰۰ میلی گرم در روز.برای این که به صورت طبیعی مصرف منیزیم را بالا ببرید، باید اسفناج، برگ چغندر، بادام، بادام هندی و جوز برزیلی بخورید. هر کدام از این ها در هر وعده بیش از ۷۰ میلی گرم مواد معدنی دارند.

دکتر مسکاپ همچنین مکمل های منیزیمی مانند میگرالکس را توصیه می کند: روزانه ۴۰۰ میلی گرم گلیسینات منیزیم یا اکسید منیزیم مصرف کنید. سردردهای تان ظرف دو هفته ناپدید می شوند.

۳. برای پیشگیری از سردرد قهوه را ترک کنید

همانطور که بسیاری از معتادهای قهوه می =دانند، ترک مصرف قهوه سردرد شدیدی ایجاد میکند.ولی فقط ترک کردن یک فنجان قهوه در صبح باعث ایجاد سردرد نمی شود. به گفته ی دکتر مسکاپ، برخی آدم هایی که صبح ها قهوه می نوشند به دلیل آن که بدن شان تا بعد از ظهر از این ماده خالی می شود، به شدت دچار سردرد می شوند.

راه حل: به عقیده ی دکتر مسکاپ، مصرف تان را به یک فنجان ۲۸ گرمی در روز کاهش دهید، در این صورت وقتی به قهوه دسترسی ندارید، سازگاری سامانه ی بدنی تان دیگر برای تان دردی به همراه نخواهد داشت.به باور استارباکس(بزرگ ترین کافی شاپ زنجیره ای در جهان.م)، یک فنجان ۲۸ گرمی مقدار ناچیزی است – بنابراین اصلا قهوه خوردن به حساب نمی آید.

به گفته دکتر مسکاپ، قهوه را کم کم و به آرامی ترک کنید تا سردردتان را به حداقل برسانید. هفته ای یک فنجان را از مصرف قهوه تان کاهش دهید تا به میزان روزی یک فنجان ۲۸ گرمی برسید.

۴. برای پیشگیری از سردرد بیش تر بخوابید

به عقیده دکـتر مسـکاپ، کـم خوابی حـتی به مـیزان اندک هم میتواند صبح فردا به میگرن منجر شود. کمبود خواب باعث می شود حساسیت مغزتان به محرک های میگرنی نظیر نور زیاد و صداهای بلند بیش تر شود.به گفته وی، سعی کنید حداقل هفت ساعت خواب شبانه داشته باشید و حتی آخر هفته ها هم به برنامه زمان بندی ثابت خواب تان پایبند بمانید.

۵. برای چند دقیقه مطلقا هیچ کاری نکنید

مـراقبه به سردردها و میگرن های بسیاری از بیماران دکتر مسکاپ پایان داده است. این روش از این جهت تاثیرگذار است که به یکی از رایج ترین محرک های سردرد حمله می کند: استرس.دکتر مسکاپ توصیه میکند، برای شروع میتوانید از دستورالعمل های رایگان مراقبه در نرم افزار گوشی همراه Headspace یا سایت روان درمانی Tara Brach استفاده کنید. به گفته ی وی، با ۱۰ دقیقه مراقبه ی روزانه شروع کنید و آن را به روزی ۳۰ دقیقه برسانید.

۶. عضلات گردن تان را قوی کنید

شاید این که بخواهید تمرینات گردن کنید، کمی احمقانه به نظر برسد، ولی این راه کار از لحاظ علمی ثابت شده است و اصلا هم مسخره نیست. به گفته دکتر مسکاپ، فشاری که به گردن می آید – به دلیل قوز کردن پشت صفحه نمایش یا نگه داشتن گوشی بین سر و شانه تان – می تواند به اعصاب گردن که به سر متصل هستند فشار بیاورند، و باعث تحریک میگرن شوند.

اگر فشار به گردن عامل میگرنتان باشد، پیش از آغاز یا در هنگام دردهای میگرنی، احساس گردن درد می کنید.تقویت عضلات گردن تان از گرفتگی آنها پیشگیری می کند و همین طور در آینده جلوی میگرن را نیز می گیرد.

۷. فعالیت بدنی زیادی داشته باشید و عرق بریزید

به گـفته دکــتر مســکاپ تمرینــات منظم قــلبی-عروقی (تمرینات هوازی) میگــرن ها و سردردهــای مزمــن را در نیمی از بیماران آرام می کند.وقتی ورزش می کنید، بدن اندروفین تولید می کند که باعث مسدود شدن گیرنده های درد می شود. فعالیت بدنی استرس را نیز کاهش می دهد؛ استرس عامل رایج سردرد است

به گفته دکتر مسکاپ، سه بار در هفته به مدت نیم ساعت، تمرینات قلبی-عروقی آرامی، مثل آهسته دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید. برای آن که سردردتان بسیار زیاد نشود، خیلی به خودتان فشار نیاورید.ضربان قلب تان را زیر ۱۵۰ تپش در دقیقه نگه دارید، یا اگر وسیله ای برای اندازه گیری میزان ضربان قلب تان ندارید، حتما سعی کنید فقط از راه بینی نفس بکشید. با این کار سردردتان در دو هفته کاهش پیدا می کند.

منبع:آکاایران
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰