انتقام مرگبار پسردانشجو

ساعت 19 و 23 دقیقه 24 آذر، رهگذرانی که از خیابان مشیریه-درجنوب شرق تهران- می‌گذشتند شاهد تصادف دلخراشی بودند. پسردانشجو که دریک تصادف ساختگی، مرد بسازوبفروش را پس‌از تعقیب نامحسوس به قتل رسانده وگریخته بود، پس از حدود 4 ماه با ردیابی‌های تخصصی کارآگاهان جنایی تهران بازداشت شد.متهم جوان پس از دستگیری ادعا کرد به‌خاطر اختلاف قدیمی مقتول با پدرش، کینه او را به دل گرفته و نقشه قتل را طراحی و اجرا کرده است.
کد خبر: ۸۹۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴

  به گزارش زندگی امروز،ساعت 19 و 23 دقیقه 24 آذر، رهگذرانی که از خیابان مشیریه-درجنوب شرق تهران- می‌گذشتند شاهد تصادف دلخراشی بودند. خودروی 206 صندوق دار در حالی که با سرعت سرسام آور در خیابان حرکت می‌کرد با ضربه‌ای هولناک، مرد میانسالی را چند متر بعد از بوستان بنفشه زیر گرفت و از محل دور شد. مرد مجروح که چند متری آن طرف‌تر غرق در خون میان درختان افتاده بود با وجود حضور امدادگران درمحل حادثه جان باخت. از سوی دیگر با توجه به مخدوش بودن پلاک خودروی سواری متواری، هیچ ردی از راننده و خودرواش به دست نیامد.

گزارش یک تصادف

با اعلام این حادثه به پلیس، بلافاصله تحقیقات تخصصی آغاز شد. بررسی‌های مقدماتی مأموران نشان داد حجت- 60 ساله- برای خرید به مغازه میوه فروشی رفته اما با خروج از مغازه، در حال عبور از خیابان، قربانی تصادف مرگبار شده است.در بازرسی از لباس‌های «حجت» نیز سوییچ خودرواش پیدا شد که مأموران دریافتند این مرد مالک خودروی مزدا 3 است که در همان حوالی پارک شده است. ازسوی دیگر بررسی این خودرو نیز نشان داد لاستیک جلوی ماشین به عمد پنچر شده است که همین موضوع شک کارآگاهان را برانگیخت.

سرنخ‌های کشف جنایت

با توجه به اینکه شواهد موجود در صحنه این تصادف مشکوک به‌نظر می‌رسید، تحقیقات تخصصی‌تر ادامه یافت و مشخص شد با وجودی که در محل تصادف سرعتگیر وجود داشته اما راننده پژو 206 با سرعت زیاد از روی آن عبورکرده و قبل و بعد از محل تصادف نیز خط ترمزی دیده نشد. همین موضوع ثابت می‌کرد راننده فراری قبل از تصادف و با دیدن مرد میانسال، تلاشی برای نگه داشتن خودرویش نکرده و حتی بعد از تصادف نیز برای بررسی صحنه، لحظه‌ای ترمز نکرده است.از سویی بازبینی دوربین‌های مداربسته محل حادثه نشان داد راننده 206 به محض اینکه مرد میانسال از مغازه میوه فروشی بیرون آمده، خودرویش را به حرکت درآورده و پس از تصادف مرگبار گریخته است.

شکایت اولیای دم

درحالی که تحقیقات حاکی ازآن بود که مرد میانسال به قتل رسیده، خانواده حجت نیز خواستار رسیدگی به این پرونده با موضوع قتل شدند. همسر این مرد به مأموران گفت:«شوهرم ساعت 6 بعد از ظهر روز حادثه دفتر کارش را ترک کرد و بعد از آن قرار بود به دفتر دیگرش برود. اما دیگر خبری از او نداشتم. قبل از این تصادف نیز همسرم چندین بار از سوی 6 مرد تهدید به مرگ شده بود و تصور نمی‌کنم این تصادف حادثه بوده باشد.بدین ترتیب پرونده‌ای در شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری راننده خودروی 206 آغاز کردند.

کشف ردپای راننده فراری

از آنجا که هیچ سرنخی از راننده فراری نبود کارآگاهان به بررسی دوربین‌های نزدیک محل حادثه پرداخته و موفق به شناسایی خودروی 206 و هویت سرنشین آن شدند.بدین ترتیب راننده با دستور بازپرس منافی آذر، توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شد. او سپس برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و به‌تشریح روز حادثه پرداخت.

مقتول را می‌شناختی؟

بله، او حدود 13 سال قبل با پدرم ملکی را معامله کرده بودند اما با هم به اختلاف مالی خوردند. این اختلاف با گذشت سال‌ها برطرف نشده و برای همین تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم.

از روز حادثه بگو؟

آن روز مقابل دفتر مقتول رفتم و منتظرش ماندم. وقتی از دفترش خارج شد، سوار مزدا 3 شد و من به طور نامحسوس تعقیبش کردم.

چه مدت او را تعقیب کردی؟

دو ساعتی می‌شد که سایه به سایه او رفتم. تا اینکه خودرواش را در کنار خیابان نگه داشت و به مغازه میوه فروشی رفت. من هم در کمین او نشستم تا زمانی که از مغازه بیرون آمد نقشه‌ام را اجرا کنم.

بعد از تصادف به‌محل برنگشتی؟

برگشتم ببینم چه اتفاقی افتاده و آنجا بود که متوجه شدم حجت در این تصادف فوت کرده است.

تحصیلاتت چقدر است؟

دانشجو هستم.

درپایان جلسه بازجویی، پسر 21 ساله با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد.پ

منبع:ایران
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰