دونوجوان جنایتکار از اعدام گریختند

دو سال قبل اجساد زن و شوهر جوانی در خانه‌شان واقع درشهر پردیس-شرق استان تهران- پیدا شد. پسر نوجوان که در جنایتی هولناک با همدستی دوستش، پدر و مادر خود را به قتل رسانده بود، صبح دیروز با حکم قضات شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به پنج سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۸۹۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶


  به گزارش زندگی امروز،دو سال قبل اجساد زن و شوهر جوانی در خانه‌شان واقع درشهر پردیس-شرق استان تهران- پیدا شد.

در حالی که پسر خانواده ادعا می‌کرد پدر و مادرش بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن جان باخته‌اند اما وقتی اجساد زن و شوهر به پزشکی قانونی انتقال یافت کارآگاهان درباره مرگ آنها تحقیقات بیشتری انجام دادند تا اینکه پسر خانواده در بازجویی مقدماتی پرده از راز قتل والدینش برداشت 

وهمدستش را که پسر 16ساله‌ای بود به پلیس معرفی کرد.

پس‌ از اقرار دو پسر نوجوان به‌ قتل، آنها در دادگاه یکدیگر را به‌عنوان طراح نقشه جنایت معرفی کردند و به تشریح واقعه پرداختند. در این دادگاه دختر ۱۳ ساله قربانیان که حالا در بهزیستی نگهداری می‌شود، از قصاص برادرش گذشت و از دوست و همدست وی دیه خواست، اما پدربزرگش برای هر دو متهم درخواست قصاص کرد.

محمد -فرزند قربانی‌ها- در تشریح جزئیات ماجرا گفت: «من و مهدی دوستان صمیمی بودیم اما مدتی بود که پدر و مادرم می‌گفتند باید دوستی‌ام را با مهدی قطع کنم ولی من به‌‌ خاطر لجبازی با مادرم، دوستی‌ام را با مهدی بیشتر کردم تا اینکه مهدی نقشه قتل پدر و مادرم را طراحی کرد و تصمیم گرفتیم هردو را بکشیم. بار اول با قرص برنج می‌خواستیم پدر و مادرم را به قتل برسانیم که موفق نشدیم ولی بار دوم آنها را بیهوش کردیم و کشتیم.»

پس ازاین اظهارات و برای رفع ابهام‌ها، متهمان تحت بازجویی‌های تخصصی قرارگرفتند تا اینکه آنها دیروز در دادگاهی به ریاست قاضی «کیخواه» و با حضور قاضی مقدم زهرا- مستشار- پای میز محاکمه ایستادند. دراین جلسه محمد که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، رو به قضات دادگاه گفت: قبول دارم با همدستی دوست صمیمی‌ام پدر و مادرم را کشتم ولی مهدی پیشنهاد قتل را مطرح کرده بود.

این نوجوان که بشدت متأثر شده بود و اشک می‌ریخت، ادامه داد: پدر و مادرم با من خوب و مهربان بودند اما اختلاف‌های ما از وقتی شروع شد که نمره انضباطم کم شد و از مدرسه به خانه‌ زنگ زدند و از مادرم خواستند تا دیگر اجازه ندهد من با مهدی در ارتباط باشم. مادرم اصرار داشت با مهدی قطع رابطه کنم و به‌همین دلیل من و مهدی تصمیم به‌ قتل گرفتیم. بعد از اینکه مادرم با خوردن آبمیوه مسموم به خواب عمیق رفت، مهدی دست و پایش را گرفت و من با شال مادرم را خفه کردم.

چند ساعت بعد که پدرم سررسید به او هم آبمیوه مسموم خوراندم و وقتی پدرم گیج شده بود مهدی شالی را دور گردنش پیچید و او را خفه کرد.»اما مهدی در آخرین مرحله دفاع ادعا کرد چون پدرو مادر محمد وی را از خانه‌شان بیرون کرده ومانع دوستی او با پسرشان شده بودند محمد را ترغیب به قتل آنها کرده است.

در پایان محاکمه، محمد به اتهام مباشرت در قتل مادرش ومهدی به اتهام مباشرت در قتل پدر او به پنج سال حبس محکوم شدند و چون هر دو متهم زیر 18سال داشتند براساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی به‌ خاطر نرسیدن به رشد کمال عقلی از قصاص رهایی یافتند.

منبع:ایران
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰