چگونه صورتی چاق داشته باشیم؟

بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند خیار و گلابی در گروه میوه های پر آب تلقی می شوند که خواص بسیاری برای پوست و از بین بردن لاغری صورت دارند.
کد خبر: ۱۴۸۰
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
زندگی امروز/ بارها از خواص میوه ها خوانده یا شنیده اید اما شاید کمتر راجع به میوه های چاق کننده صورت و میوه های پرکالری شنیده باشید. آیا میوه ها هم باعث افزایش وزن می شوند؟ در این مطلب به سوالات شما پاسخ می دهیم.

به گزارش زندگی امروز به نقل از الو دکتر، بررسی های جدید دانشمندان نشان می دهند خیار و گلابی در گروه میوه های پر آب تلقی می شوند که خواص بسیاری برای پوست و از بین بردن لاغری صورت دارند. استفاده از این دو میوه و ماساژ مداوم پوست با این دو میوه طلایی از لاغری موضعی در ناحیه صورت جلوگیری کرده و باعث می شود صورت پرتر به نظر برسد. بررسی ها نشان می دهند نوشیدن مقدار مناسبی از آب نیز باعث تأمین آب میان بافتی صورت شده و صورت پر حجم و عضلات آن قوی می شود.

گنجاندن میوه هایی مانند خیار و گلابی در وعده های غذایی تأثیر زیادی در شادابی و نشاط پوست و چاق تر به نظر رسیدن آن می شود. گفتنی است که مصرف پودر جوانه گندم همراه با ماست نیز بعد از غذا می تواند به چاقی موضعی در نقاط مختلف بدن کمک کند. اما اگر می خواهید تنها صورتتان چاق شود به حداکثر دو قاشق جوانه گندم همراه با ماست اکتفا کنید. مصرف هویج، میوه و سبزیجات تازه نیز در طول روز باعث می شوند که به سلول های پوست آبرسانی شوند و پوست همیشه پر و شاداب به نظر برسند.

میوه ای برای تمرینات ورزشی افزایش حجم
بعضی مردم اینطور فکر میکنند چون موز بافت کرم رنگی دارد که در مقایسه با دیگر میوه های آبدار چاق کننده است.در حقیقت موز کمی بیشتر از 100 کالری دارد.این یعنی بیشتر از نصف کالری یک نوشیدنی انرزی زا و کمتر از یک نوشیدنی ورزشی.موز شامل کمی چربی البته از نوع سالم است.همچنین دارای مقداری پروتئین و ویتامین   C,A,Kوبتاکاروتن واغلب ویتامین های B است. چیزی که موز را به یک خوراکی عالی تبدیل می کند کربوهیدرات،پتاسیم و منیزیم هستند چون این مواد را در جلسه ورزشی از دست می دهیم بنابراین شما دوباره انرزی ذخیره می کنید.

به علاوه هر موز تقریبا 3 گرم فیبر دارد و این آنها را خوشایند می کند.یک موز رسیده در مقایسه با دیگر میوه ها شکر دارد اما شکر میوه ناسالم نیست. چون موز کالری خیلی زیادی ندارد بنابراین شکر طبیعی موجود در آن چیزی نیست که بخواهید نگران آن باشید. بعضی مردم فکر می کنند خوردن موز مفید است البته تا وقتی که به تنهایی خورده شوند.آنها معتقدند که شما نباید موز را با وعده های غذایی بخورید.بعضی ها می گویند اگر موز را با غذا بخورید در روده تخمیر می شود یا به درستی هضم نمیشود.اما این گونه نیست فهمیدن چگونگی جذب و هضم به این گونه داستان ها خاتمه می دهد.حرکات معده،اسید آن و آنزیم ها موز و دیگر میوه ها را به قطعات کوچک تبدیل می کنند نه چیز دیگر بنابراین از موز خود لذت ببرید.

میوه هم چاق کننده است؟
با گرم شدن هوا میل و اشتیاق مردم به خوردن میوه زیاد می شود ولی باید توجه داشت که مصرف زیاد میوه هم باعث چاقی و اضافه وزن می شود. ما در کشوری زندگی می کنیم که بهار و تابستان آن آب و هوای گرمی دارد مسلما در این فصل اشتیاق و میل مردم با خوردن میوه ها به خصوص هندوانه، خربزه و طالبی افزایش می یابد. ولی باید توجه داشت که بر خلاف تصور غلط مردم که فکر می کنند میوه چاق کننده نیست میوه ها چون دارای قند هستند اضافه خوردن آن ها چاق کننده است. افرادی که مقدار میوه مصرفی خود را در فصل تابستان افزایش می دهند حتما باید از مقدار غذاهای خود بکاهند و به جای شام از نان، پنیر، سبزی و میوه استفاده کنند که این نوع غذا در سفرهای تابستانی بهترین و سالمترین غذا است.

آبمیوه رژیمتان را بهم می زند؟
با اینکه مصرف انواع میوه ها در رژیم غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال ، مصرف بیش از حد آب میوه به جای آن در طول روز می تواند شما را چاق کند. بنابراین باید گفت خوردن آب میوه به جای میوه اصلا کار درستی نمی باشد چرا که در هر یک لیوان آب میوه نسبت به قطعات مشابه آن در خود میوه چندین برابر کالری ذخیره شده است که این انرژی اضافی به وزن بدن اضافه می شود . به این ترتیب باید گفت آب میوه حاوی قند بیشتر اما فیبر کمتری نسبت به  تمامی میوه جات و میوه های تازه دارد که مصرف آن اصلا پیشنهاد نمی شود.

ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰