از بین بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردی

تمیز نگه داشتن خانه با برنامه ریزی منظم کارهای منزل چندان سخت نیست. ولی امان از وقتی که مجبور می‌شویم برای از بین بردن حشرات هم چاره‌اندیشی کنیم. حشرات، موجودات ناخوشایند و دردسرسازی هستند ....
کد خبر: ۳۵۲
|
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵

تمیز نگه داشتن خانه با برنامه ریزی منظم کارهای منزل چندان سخت نیست. ولی امان از وقتی که مجبور می‌شویم برای از بین بردن حشرات هم چاره‌اندیشی کنیم. حشرات، موجودات ناخوشایند و دردسرسازی هستند که در همه‌جا یافت می‌شوند و همین یک دلیل کافی است تا از بین بردن حشرات دشوار و شاید اعصاب‌خُردکن شود! فرقی ندارد در آپارتمان زندگی می‌کنید یا خانه‌ی ویلایی، منزل‌تان نوساز است یا قدیمی، حشرات همه‌جا هستند. حتی اگر کاملا نظافت را رعایت کنید، باز هم سروکله‌ی آنها پیدا می‌شود. کافی است در خانه را باز کنید، تغییر جریان هوا سبب می‌شود تا حشرات به سوی گرمای خانه جذب شوند. مهم نیست این حشرات از کجا آمده‌اند. در هر صورت باید به فکر مهار آنها باشید، چون بسیار آزاردهنده هستند. در این مطلب، روش‌هایی برای مهار و از بین بردن حشرات آورده شده است که می‌تواند به شما کمک کند. با ما همراه باشید.

کک‌ها


اگر احساس می‌کنید حشره‌ای روی بدن‌تان حرکت می‌کند اما چیزی نمی‌بینید، به‌احتمال زیاد کک روی پوست‌تان است. برای اطمینان از این موضوع، یک ملافه‌ی سفید روی فرش کف اتاق پهن کنید و سعی کنید تا حشره را روی آن بیندازید. کک‌ها تمایل زیادی به رنگ سفید دارند و با این روش به‌راحتی می‌توانید آنها را به دام بیندازید و از بین ببرید.

از بین بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردی

حیوانات خانگی شایع‌ترین منبع کک هستند. برای از بین بردن کک‌ها می‌توانید از روش‌های مختلفی مثل درمان‌های موضعی، اسپری، پودر و شامپو استفاده کنید. بهترین روش از بین بردن کک‌های موجود در خانه، سم‌پاشی آن است. از آنجاکه استنشاق سم خطرناک است، بهتر است اعضای خانواده و حیوانات خانگی را برای چند ساعت از محل دور کنید. همچنین مقدار سم را متناسب با مساحت خانه خریداری کنید و مطابق دستورالعمل کارخانه‌ی سازنده‌ی آن عمل کنید.

مورچه‌ها

کشتن مورچه‌ها بی‌فایده‌ترین روش ممکن برای از بین بردن آنهاست. حتی اگر مسیر رفت‌وآمد و لانه‌ی اصلی آنها را هم پیدا کنید، پس از مسدود کردن آن راه دیگری پیدا خواهند کرد. بهتر است راهی را امتحان کنید که برای مدتی طولانی از شر آنها خلاص شوید.

یک راه‌حل بی‌خطر برای از بین بردن مورچه‌ها این است که مقداری قهوه دور تا دور پنجره‌ها، درها و مکان‌های حضور مورچه‌ها بریزید. راه‌حل بعدی این است که یک‌و‌نیم پیمانه‌ی فنجان شکر را در یک‌ونیم پیمانه‌ی فنجان آب گرم حل کنید و دو قاشق غذاخوری بوراکس (پودر سفیدرنگ طبیعی و معدنی) به آن اضافه کنید. مقداری پنبه را به محلول حاصل آغشته کنید و نزدیک مورچه‌ها قرار دهید. مورچه‌ها دور محلول تجمع می‌کنند و مقداری از آن را برای ملکه می‌برند. این ماده برای ملکه کُشنده است و با این روش به‌راحتی می‌توانید مورچه‌ها را نابود کنید.

مگس میوه


از بین بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردی

مگس میوه معمولا برای سلامتی خطری ندارد و عمر آن بسیار کوتاه است. اما می‌تواند برای بچه‌ها آزاردهنده باشد. از بین بردن مگس میوه بسیار آسان است.

اگر برشی از یک موز رسیده را در جایی قرار دهید، مشاهده می‌کنید که چقدر سریع مگس میوه روی مواد آلی در حال تخمیر زاد و ولد می‌کند و همان‌طور که از اسمش پیداست، این حشره عاشق میوه است، اما در اطراف هر غذای خراب و در حال فسادی هم دیده می‌شود. برای از بین بردن مگس میوه پیشنهاد می‌کنیم که حتما اطراف سطل زباله و ظرف میوه‌ی خود را به‌خوبی تمیز کنید، ظرف آشغال را با آب داغ بشویید تا کوچک‌ترین اثری از میوه باقی نماند.

ساس رختخوابی

ممکن است مگس میوه آزاردهنده باشد اما ساس رختخوابی از آن هم بدتر است و می‌تواند نیش بزند. اگر صبح با علائمی مثل قرمزی و خارش بیدار شدید احتمال دارد که ساس در رختخواب‌تان باشد و شما را گزیده باشد. در این صورت یا باید سریعا دست‌به‌کار شوید و آن را از بین ببرید یا تمام محیط زندگی شما مورد حمله‌ی ساس‌ها قرار می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنیم که رختخواب خود را از خانه بیرون ببرید و با جاروبرقی و حشره‌کش تمیز کنید. بااین‌حال مبارزه با ساس به همین راحتی نیست، مخصوصا اگر ساس در تمام خانه‌ی شما پخش شده باشد یا حتی همسایه‌ی شما حیوان خانگی داشته باشد. در این صورت می‌توانید از سازمان‌های مبارزه با حشرات کمک بخواهید.

ساس‌ها ممکن است وارد چمدان‌تان نیز بشوند و با شما سفر کنند. به همین دلیل هنگام سفر، در ابتدا چمدان‌های خود را کنترل کنید و بدون محافظ مناسب به رختخواب نروید.

سوسک‌ها

از بین بردن حشرات مزاحم با چند روش کاربردی

با این‌که تصور می‌شود که سوسک‌ها همیشه در حال تولیدمثل و فناناپذیر هستند اما با استفاده از برخی روش‌های ساده می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را از خانه‌ی خود بیرون کنید. اول از همه نظافت را کاملا رعایت کنید تا وسایلی مثل خرده‌های غذا یا نوشیدنی سوسک‌ها را به خود جلب نکند. درز و شیارهایی که برای سوسک‌ها جای دنج محسوب می‌شود، پیدا کنید و همه‌جا را با آب گرم و صابون تمیز کنید تا گردوغبار از بین برود.

تمام مواد غذایی (حتی غذای حیوانات خانگی) را کاملا بسته‌بندی کنید و در سطل‌های زباله را محکم ببندید. مرتب سطل زباله را با آمونیاک تمیز کنید تا بوهایی که ممکن است سوسک را به خود جلب کند از بین برود و مراقب لوله‌های فاضلاب باشید.

سوسک‌ها مکان‌های تاریک و مرطوب را دوست دارند، بنابراین درهای فاضلاب را حتما محکم کنید. جای‌ ظرف‌شویی، لوله‌ها و دست‌شویی را خشک کنید و پریزها را مسدود کنید. همین‌طور می‌توانید از تله‌های مخصوص استفاده کنید تا زمانی‌که سوسک‌ها برای پیدا کردن غذا بیرون می‌آیند به دام بیفتند.

عنکبوت‌ها

در مقایسه با ساس رختخوابی و سوسک، عنکبوت‌ها مشکل کوچکی به‌نظر می‌آیند. در حقیقت، عنکبوت‌ها آفات اطراف‌شان را کنترل می‌کنند، حشرات در حال پرواز را به دام می‌اندازند و می‌خورند. اگرچه عنکبوت‌ها در ظاهر کم‌ضرر هستند اما درصورتی‌که باعث آزار شما شوند باید آن‌ها را نابود کنید.

راحت‌ترین راه برای نابودی عنکبوت‌ها این است که تارهایشان را از بین ببرید. برای این کار می‌توانید از جاروبرقی یا جاروی بلند که در انتهای آن پارچه‌ای بسته‌اید، استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تله‌هایی برای به دام انداختن آن‌ها استفاده کنید.

پیشگیری بهتر از درمان

برای از بین بردن حشرات می‌توانید از روش‌ها و محصولاتی استفاده کنید که برای همیشه آنها را از خانه و محیط اطراف‌تان دور کنید. محیط‌هایی مثل کنج دیوارها، درب‌ها، اتاق زیرشیروانی و زیرزمین مکان‌های مناسبی برای زندگی حشرات هستند و باید تحت‌نظر قرار بگیرند. وجود هر نوع حشره و آفت نشان‌دهنده‌ی کوتاهی ما در مراقبت و پیشگیری است. مهم‌ترین کار برای دور کردن و از بین بردن حشرات این است که همیشه محیط خانه‌ی خود را تمیز نگه دارید.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته: ۰